Industry Wire

Geplaatst door IJsfontein

Europese Award voor samenwerking NTR & IJsfontein

De jury vond Hetklokhuis.nl een site die zowel leuk, educatief als innovatief is met heel veel interessante informatie voor kinderen. Vooral het uitstekende navigatiesysteem viel op en mag een voorbeeld worden genoemd voor veel sites voor kinderen.

Hayo Wagenaar, creatief directeur van IJsfontein is trots op het winnen van de eerste prijs: “Al jaren werken we met plezier en succes samen met NTR. Na Game Studio en
Sketch Studio zijn we weer samen in de prijzen gevallen met Hetklokhuis.nl. Ons streven is de mensen te vermaken en te ontwikkelen, dit is met Hetklokhuis.nl gelukt. Na het winnen van De Gouden @penstaart mogen we nu deze award in ontvangst nemen voor Hetklokhuis.nl”

De uitreiking van de Europese Awards is een initiatief van de Europese Commissie en de door haar aangewezen veilig internet centra in veertien Europese lidstaten. Het doel van de uitreiking is om meer kwalitatieve content te krijgen voor kinderen tussen 6 en 12 jaar.

De verkiezing voor de beste Europese kinderwebsites werd dit jaar voor het eerst gehouden. Een jury boog zich over inzendingen uit veertien Europese landen waaronder België, Italië, IJsland, Duitsland, Frankrijk, Polen, Letland en Slovenië.

OVER HETKLOKHUIS.nl
Naast de bekende Game Studio en Sketch Studio zijn nieuwe onderdelen op de Klokhuissite onder andere ‘Spelletjes met Spulletjes’, een multiplayer quiz en ‘Vraag en Antwoord’. Kinderen zijn nieuwsgierig en vragen zich veel af, maar ze zijn zelf ook vaak specialist, over het heelal, of over hun huisdier. Kinderen kunnen in ‘Vraag en Antwoord’ die kennis met elkaar delen.

OVER IJSFONTEIN
IJsfontein wil kinderen, jongeren en volwassenen ontwikkelen door middel van spel en interactie. Dat doet zij op drie manieren. Met interactieve communicatie en educatie voor kinderen en jongeren door middel van games, websites en digiboard-applicaties; met interactieve belevingen in de publieke ruimte, en met serious gaming in organisaties.

IJsfontein werkt met 42 medewerkers voor opdrachtgevers als NTR, CliniClowns, De Nederlandse Museumvereniging, ABN AMRO, Malmberg en het Groninger Museum.

Met haar crossmediale campagnes, serious games, websites, tools en interactieve exhibits won IJsfontein sinds oprichting in 1997 diverse awards. Van de SpinAward tot de Cinekid New Media Award en van de BAFTA tot de ADCN Lamp. IJsfontein won eerder dit jaar met het project Can You Fix It? in opdracht van SOA Aids Nederland en Rutgers WPF een Esprix Award en SpinAward. Voor Hetklokhuis.nl won IJsfontein eveneens een
Gouden @penstaart.

IJsfontein: Playful Solutions, Serious Communication

www.ijsfontein.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht