Geplaatst door bunq

Europese challenger bank bunq plant meer dan 40.000 bomen

Amsterdam, 28 januari 2020 – De Europese challenger bank bunq maakt bekend dat diens gebruikers meer dan 40.000 bomen hebben geplant in minder dan twee maanden. Sinds de succesvolle launch van de bunq Green Card, een metal card waarmee een boom wordt geplant voor elke €100 die je uitgeeft, hebben bunq gebruikers voor 12,3 miljoen kilo aan CO2-uitstoot gecompenseerd. Dit staat gelijk aan 13.000 vluchten van Parijs naar New York. bunq maakt dit vanavond bekend tijdens bunq Update #13 in het DeLaMar Theater in Amsterdam, samen met een integratie met Zapier en een feature om inkomende betalingen automatisch te verdelen.

bunq Green Card: bunq plant meer dan 40.000 bomen
In samenwerking met Eden Reforestation Projects creëert bunq een groenere wereld door een boom te planten voor elke €100 die met de Green Card wordt uitgegeven. De Europese challenger bank maakt vanavond bekend dat er sinds de succesvolle launch van de Green Card meer dan 40.000 bomen zijn geplant. Om deze mijlpaal te vieren verbetert bunq de Green Card door voor elke Green Card-aankoop verlengde garantie en aankoopbescherming te introduceren, zodat bunq gebruikers zorgeloos kunnen shoppen.

“Het is geweldig om te zien dat de introductie van de Green Card zo’n grote impact heeft. We zijn dan ook enorm trots dat onze gebruikers samen al meer dan 40.000 bomen hebben geplant!” zegt oprichter en CEO Ali Niknam.

bunq integreert meer dan 1.500 apps via Zapier
bunq kondigt vandaag een integratie met Zapier aan. Dankzij de samenwerking met het softwarebedrijf Zapier kunnen ondernemers hun bunq app nu aan meer dan 1.500 apps koppelen, zoals Moneybird, Gmail, Slack en MailChimp. bunq Zakelijk gebruikers kunnen hun bankrekening nu in een handomdraai koppelen aan duizenden apps naar keuze. Zo besparen ze veel tijd, aangezien hun handmatige werkzaamheden worden geautomatiseerd.

“We zijn zeer enthousiast om onze krachten te bundelen met die van Zapier, zodat onze zakelijke gebruikers nog meer tijd kunnen besparen dan ooit tevoren. Met deze integratie kunnen ze al hun dagelijkse bezigheden automatiseren en dus zeeën van tijd besparen,” zegt oprichter en CEO Ali Niknam.

bunq verdeelt je salaris automatisch over de juiste rekeningen
In aanvulling op bunq Insights en Automatisch Sparen, introduceert bunq vandaag de mogelijkheid om inkomende betalingen automatisch te verdelen, zodat budgetteren zo eenvoudig wordt dat je er niet eens bij na hoeft te denken. De bunq Payment Sorter verdeelt je binnenkomende salaris automatisch over de juiste sub-rekeningen.

Over bunq
bunq is Bank of The Free. Een volledig onafhankelijke bank die het leven makkelijk maakt. Geen kantoorbezoeken, geen rijen, geen papierwerk, maar directe toegang vanaf een mobiele telefoon. Gebruikers kunnen rekeningen delen met wie ze maar willen en overal betalen met Maestro en Mastercards, waar ook ter wereld.

bunq is in 2012 opgericht door Ali Niknam (1981), die als eerste in meer dan 35 jaar een Europese banklicentie wist te verkrijgen. Zijn doel is om het traditionele bankwezen radicaal te veranderen en hij heeft, als diens enige investeerder, €44.9m in bunq geïnvesteerd. Het meest recent bekend gemaakte totaal aan gebruikerstegoeden bedraagt €211.152.900, gebaseerd op de tegoeden van december 2018. 2018 zag een verdubbeling van het totaal aan gebruikerstegoeden, een groei die elke dag verder toeneemt. bunq is momenteel beschikbaar in 30 Europese markten: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Frankrijk, België, Ierland, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Noorwegen en IJsland.

Voor interviewverzoeken
Contactpersoon pers voor bunq: Bianca Zwart // press@bunq.com //