Geplaatst door Exact

Exact gaat horeca verder ontzorgen met overname Horeko

Delft, 4 juli 2022 – Exact heeft Horeko overgenomen om de horeca te ontzorgen in de bedrijfsvoering door het bieden van één complete digitale omgeving. Horeko is leverancier van restaurant managementsoftware in de cloud gericht op middelgrote en kleine (of mkb/kmo) bedrijven in Nederland en België. Horeko biedt een geïntegreerde oplossing die ondernemers in de horecabranche ondersteunt in het managen van de keuken en de planning van medewerkers. De horecasoftware wordt gebruikt door restaurants, cafetaria’s, hotels en franchiseketens.

Paul Ramakers, CEO Exact, geeft aan: “Met de toevoeging van Horeko aan ons portfolio kunnen we restauranthouders en andere horecaondernemers verder ontzorgen. Horeko is een expert in de horecabranche, waarbinnen wij ondernemers nu al bedienen met onze cloud-based producten voor het automatiseren van hun bedrijfsprocessen.”

Marvin van Dongen, co-founder Horeko, vult aan: “We vinden het een unieke kans om onderdeel te worden van Exact. Binnen de horeca is er nog volop potentie om te optimaliseren en groeien met behulp van digitalisering. Exact is expert op dit gebied en kan de branche helpen om de bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen.”

Met de software van Horeko worden – inmiddels al meer dan 1500 – ondernemingen ondersteund op het gebied van receptuurbeheer, kostprijsberekening van gerechten, HACCP-registratie en personeelsplanning.

De voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Exact
Exact is opgericht in 1984 en heeft het hoofdkantoor in Delft. Exact ontwikkelt software voor financieel management, ERP en HR-salarisadministratie voor MKB-bedrijven. Het bedrijf telt meer dan 1.850 medewerkers. Klanten van Exact zijn vooral actief in de accountancy, productie, professionele dienstverlening, groothandel, logistiek en de bouwsector.

Exact biedt het meest complete portfolio aan bedrijfssoftware voor MKB-bedrijven. Meer dan 550.000 bedrijven in de Benelux vertrouwen op een of meerdere oplossingen van Exact – Exact Online, Exact Globe, Exact Synergy of Exact Financials. Negentig procent