Industry Wire

Geplaatst door Expedia

Expedia introduceert nieuwe advertentiecampagne in Nederland

De nieuwe multimediale campagne is ontwikkeld door Ogilvy & Mather Advertising en omvat tv, radio, print en online media. De eerste advertenties verschijnen vanaf vandaag in Nederland en zijn ook in andere Europese landen te zien. De campagne wordt verder ondersteund met social media kanalen zoals YouTube en Facebook. In de loop van de tijd zullen meerdere marketingacties met het thema ‘Op je lijf geschreven reizen’ worden opgezet.

Europees consumentenonderzoek
In de campagne ‘Op je lijf geschreven reizen’ focust Expedia op de mensen achter het merk en hun passie voor reizen. In de tv-campagne begrijpen Expedia-medewerkers elkaar perfect, ondanks dat ze in meerdere talen communiceren. Dit is een afspiegeling van de meertalige en multiculturele sfeer op het Europese hoofdkantoor van Expedia in Londen en het gedeelde inzicht tussen reiservaren medewerkers. De scenario’s uit de commercial zijn gebaseerd op verschillende inzichten verkregen uit een aantal consumentenworkshops die zijn uitgevoerd als onderdeel van een uitgebreid Europees marktonderzoek.

“Expedia kijkt vooruit en focust zich op het ‘vormgeven’ van de toekomst van reizen. We zien dat de reisbranche enorm vernieuwend bezig is, echter komt dit nog niet tot uiting in de reclamecampagnes. De nadruk in advertenties ligt nog vaak op prijsaanbiedingen en aantrekkelijke vakantiebestemmingen. De klant heeft echter behoefte aan een persoonlijke benadering en de toegevoegde waarde van een reisorganisatie die niet alleen advies en ondersteuning biedt indien nodig, maar ook inspeelt op de individuele behoeften,” zegt Geoff McCave Senior Marketing Manager bij Expedia.

“Deze campagne is het resultaat van een uitgebreid pan-Europees consumentenonderzoek. Hieruit blijkt dat consumenten online boekingkanalen vaak ervaren als onpersoonlijk en dus ontbreekt voor velen de persoonlijke benadering die essentieel is bij reisbeleving. Met deze campagne willen we klanten ervan overtuigen dat de mensen achter Expedia hun individuele behoeften begrijpen. En omdat we ook zelf reizigers zijn, kunnen we samen een reis ontwikkelen die inspeelt op hun behoeften. Als één van de voorlopers in de online reisindustrie zijn wij ervan overtuigd dat co-creatie bij de ontwikkeling van nieuwe diensten een belangrijke drijver is voor de toekomst van de reisbranche. Hiermee wordt een nog persoonlijkere aanpak in het tijdperk van travel 3.0 geïntroduceerd. Deze campagne benadrukt het belang van een persoonlijke relatie en introduceert de mensen en cultuur achter Expedia,” aldus Geoff McCave.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht