Experian en CDDN zorgen voor slimme data

Den Haag, 24 februari 2015 – Naast dat marketeers hun database kunnen opschonen met behulp van CDDN’s Consumenten Basisadministatrie (CBA) krijgen ze vanaf vandaag ook direct toegang tot Experian’s diepgaande informatie over klantgedrag. Dit is de belangrijkste uitkomst van de verdere samenwerking van Experian en CDDN. Marketeers kunnen, dankzij de combinatie van volledig opgeschoonde klantdata en klantintelligentie, hun klantcommunicatie verbeteren, klantbehoud vergroten en aan prospect targetting doen.
Jan Louwris, Sales & Marketing Director van Experian legt uit: ”Het is heel spannend om te weten wie je klanten zijn. Waar ze wonen, welke media ze consumeren en hoe ze hun geld besteden. Maar die kennis vanuit Mosaic krijgt een meerwaarde als een marketeer gebruik maakt van actuele adres- en contactgegevens en zijn klant kan bereiken.” Volgens Martijn de Boer, CEO van CDDN, wordt door de samenwerking tussen Experian en CDDN de basis gelegd voor alle marketingactiviteiten. “Met de CBA zorgen we ervoor dat big data actueel en betrouwbaar wordt. Dankzij de samenwerking met Experian voegen we klantintelligentie toe. Op deze manier zorgen we met slimme data ervoor dat er een betrouwbaar datafundament wordt gelegd om efficiënt en doeltreffend campagnes in te richten.”
Mosaic datasets
De opgeschoonde klantdata uit de CBA kan verrijkt worden met vijf nieuwe Mosaic datasets. Dat zijn Mosaic Huishouden, Mosaic Consumer View (sociologische, economische en demografische data), Mosaic Finergy (financieel gedrag), Mosaic Travel en Mosaic Media Consumptie. Op deze manier wordt datakwaliteit gekoppeld aan data intelligence. De data-extensies zijn vanaf vandaag beschikbaar.
Over CDDN
CDDN is marktleider op het gebied van datakwaliteit en informatievoorziening aan organisaties. CDDN helpt hen bij het in kaart brengen van consumentdoelgroepen en heeft een unieke visie op het behouden van klanten ontwikkeld. Door data te delen in een onafhankelijk data management platform, worden grote hoeveelheden kennis verzameld en centraal beheerd. CDDN werkt met klanten in uiteenlopende bedrijfstakken, zoals financiële dienstverlening, retail en postorder, telecom, utiliteit, media, verzekeringen, automotive, vrijetijdsbesteding, e-commerce, productie, vastgoed en overheid. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nieuw Vennep. Meer informatie vindt u op www.cddn.nl.
Over Experian
Wij zijn wereldwijd de toonaangevende informatieleverancier voor het leveren van informatie en analyse- en marketingservices aan klanten in heel de wereld. Wij helpen ondernemingen om marketinginstrumenten gericht in te zetten. In Nederland houden we ons vooral bezig met datakwaliteit, consumenteninzichten en –classificatie en het aanbieden van het cross-channel marketing diensten. Dat doen we onder meer met Advanced Analytics, Mosaic Huishouden en het cross-channel marketing platform waarvoor wij onlangs twee American Business Awards wonnen. In 2014 werden we door Forbes magazine uitgeroepen tot een van de ‘World’s Most Innovative Companies’.
Wij hebben ongeveer 16.000 mensen in dienst in 39 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dublin Ierland. De operationele hoofdkantoren staan in Nottingham, Verenigd Koninkrijk, Californië, Verenigde Staten en São Paulo, Brazilië.
Experian plc is genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN) en is opgenomen in de FTSE 100-index. De jaaromzet voor het boekjaar eindigend op 31 maart 2014, bedroeg 4,8 miljard dollar.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.