Geplaatst door Extreme Networks

Extreme Networks introduceert AI-Powered Edge Network Solution om bedrijfstransformaties voor zakelijke klanten te versnellen

Utrecht, 19 juni 2018 – Het samenkomen van technologie, gebruikers en apparaten aan de rand van het netwerk, gecombineerd met een continue vraag naar veilige en betrouwbare connectiviteit, maakt het werk van IT-teams in bedrijven die alles moeten beheren erg complex. Om de eenvoud en ondersteuning te bieden die bedrijven nu nodig hebben, kondigt Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) Smart OmniEdge aan. Dit is een krachtige edge-oplossing met artificial intelligence (AI) die bedrijven de mogelijkheid biedt om een uitzonderlijke klantgerichte ervaring te leveren met vergaande intelligentie, aanpassingsvermogen en intrinsieke veiligheid om hun digitale transformatie te versnellen.
Smart OmniEdge solution bestaat uit een veilige en uniforme vaste en draadloze infrastructuur en AI-gestuurde beheereigenschappen, allemaal toegankelijk via een single pane of glass. De oplossing biedt algemene zichtbaarheids-, beleids- en authenticatiediensten voor de gehele infrastructuur. Smart OmniEdge is speciaal gebouwd om de groei van gebruikers en Internet of Things-apparaten (IoT) bij te houden en biedt een consistente klantgestuurde ervaring in verschillende netwerkomgevingen, via de flexibiliteit van on-premise-implementatie of as-a-service. Het uiteindelijke netwerk en de inzichten geven klanten de flexibiliteit om snel te groeien en zich aan te passen naarmate hun bedrijfsbehoeften veranderen, terwijl hun investeringen worden beschermd.
De Extreme Networks Smart OmniEdge-oplossingen omvatten de toonaangevende vaste en draadloze netwerkbeheer-, cloud-, analyse- en beveiligingsmogelijkheden van Extreme. De nieuwe technologieën die Extreme Networks introduceert, zijn specifiek ontworpen om de edge-netwerkervaring te verbeteren. Ze omvatten:
·       ExtremeAI voor Smart OmniEdge – Een krachtige, gehoste toepassing die menselijke intelligentie vergroot met proactieve AI om de complexe taak van RF-beheer te versimpelen. De oplossing maakt gebruik van machine learning om netwerkanalyses, apparaatstatistieken, verbindingssnelheden en gebruikers- en toepassingservaringen te verzamelen. Hierdoor kan het netwerk voortdurend leren en zich aanpassen aan de gebruikers en toepassingen van een klant die toegang hebben tot het wifinetwerk.
·       ExtremeCloud Appliance – Ontworpen voor klanten die houden van de eenvoud van de ExtremeCloud™-oplossing en een on-premise-oplossing willen. ExtremeCloud Appliance levert cloud-achtige licenties en beheer met geïntegreerde diensten en features die on-premise-implementaties vereisen. De oplossing is geschikt voor uitbreiding met containers. Het is ook beschikbaar als een virtuele machine (VM) voor klanten met hun eigen private-cloudservices.
·       Extreme Extended Edge Switching – Een innovatieve technologie die meerdere netwerklagen samenvoegt tot één logische switch. Hierdoor verbetert de intelligentie van edge-switches, wat het netwerk platter maakt en de complexiteit van de implementatie verkleint. Het resultaat is een vereenvoudigd operationeel model dat de kosten verlaagt.
·       Extreme Defender voor IoT – Een uitgebreide beveiligingsoplossing die onboarding en beveiliging van vaste IoT-apparaten vereenvoudigt. De Defender voor IoT-applicatie kan in elke vorm op de ExtremeCloud-appliance worden ingezet en helpt bij veilige toegang van IoT-apparaten die op de accesspoint-wandaansluiting of de Extreme Defender-adapter zijn aangesloten. De oplossing biedt gecentraliseerde zichtbaarheid en beheer, waardoor IT verkeersstromen kan analyseren en afwijkingen lokaliseren. De oplossing werkt met de Extreme Fabric Connect-oplossing of via netwerken van derden om IoT-apparaten te beschermen. Tot slot is ExtremeDefender ideaal voor zorgomgevingen.
Smart OmniEdge neemt in de oplossing vergaande intelligentie op om mobiele gebruikers een uitzonderlijke ervaring te bieden en zakelijke en operationele transformatie te stimuleren. De technologie is flexibel en heeft aanpassingsvermogen, waardoor netwerken snel inspelen op de eisen van de bedrijven die erop vertrouwen. Daarbij kunnen ze oplossingen combineren om aan zakelijke behoeften te voldoen. Vandaag en in de toekomst, zonder rip & replace of her- en bijscholing.
Omdat de netwerkrand de primaire toegang voor gebruikers, apparaten en IoT is geworden, is het ook de focuspunt voor beveiligingsoplossingen geworden. Smart OmniEdge is intrinsiek veilig, van het wifitoegangspunt tot de ethernet-switches die zich uitstrekken over de campus tot aan het datacenter. De oplossing heeft geautomatiseerde nalevingscontroles, bedreigingsdetectie, en analyse- en beperkingsmogelijkheden vanaf het moment dat het IoT-apparaat in werking is gesteld tot de voltooiing van de gebruikerssessie.
Eerste negentig dagen gratis bij financiering via Extreme Capital Solutions
Het unieke netwerkmodel van Smart OmniEdge stelt Extreme Network-partners in staat on-premise- en as-a-service-oplossingen aan te bieden die voldoen aan de eisen van hun klant. Extreme levert honderd procent geïntegreerde diensten en ondersteuning aan Smart OmniEdge-klanten. Met de introductie van Smart OmniEdge kunnen nieuwe klanten die via netwerkpartners, internationale systeemintegrators en overheidspartners binnenkomen, gebruikmaken van een promoactie. Als deze nieuwe klanten de Smart OmniEdge-oplossing vandaag bestellen, betalen ze de eerste negentig dagen niets, mits ze de aankoop via Extreme Capital Solutions financieren. Als alternatief kunnen klanten kiezen uit financieringsopties die zijn afgestemd op de behoeften van hun bedrijf.
Het bestuur blikt vooruit
Mike Leibovitz, Senior Director of Mobility Solutions bij Extreme Networks
“Bedrijven omarmen digitale transformaties en zoeken naar infrastructuur die zich ontwikkelt om nieuwe technologieën te ondersteunen. Smart OmniEdge speelt in op deze behoeften en is een game-changer. Onze oplossing biedt intrinsieke beveiliging binnen één architectuur, met consistent beheer, hardware en gebruikerservaringen binnen verschillende implementatietypes. Deze features zijn allemaal verbeterd met AI. Dit maakt netwerkbeheer minder complex en biedt tegelijkertijd de nodige flexibiliteit en keuzes voor wat betreft implementatiemodel. Zo kunnen onze klanten zich richten op hun digitale transformatie.”
Maarten van Geloven, Alliance Manager bij Vosko
“Als Extreme Networks-partner zijn we zeer enthousiast over de lancering van de Smart OmniEdge-oplossing en de ExtremeAI-technologie erachter. Doordat machine learning en artificial intelligence deze oplossing ondersteunen, zullen de netwerken en manier van zaken doen van onze klanten veranderen. Van het inschakelen van netwerkautomatisering tot het verbeteren van de beveiliging. We zijn ervan overtuigd dat onze klanten de resultaten van deze nieuwe oplossing zullen opmerken, en dat iedereen daarvan profiteert.”
Dominic Tong, Executive Director of Technology Infrastructure and Engineering bij Aldine Independent School District
“Als het gaat om het leveren van een betrouwbare wifiservice aan onze studenten en ons personeel, staan we als schooldistrict voor veel uitdagingen. Met de Smart OmniEdge-oplossing van Extreme Networks kunnen we gebruikmaken van een uniforme vaste of draadloze infrastructuur met een flexibel implementatiemodel en single pane of glass-beheer. Hierdoor kunnen we alle apparaten op het netwerk bekijken, afwijkingen detecteren en problemen verhelpen voordat ze opduiken. Mogelijkheden zoals ExtremeAI stellen ons in staat om de best mogelijke gebruikerservaring te leveren – waardoor onze IT-medewerkers heel snel kunnen zien waar de dekking zwak is, en waar aanvullende dekking nodig kan zijn om crowding van gebruikers en piekbelasting mogelijk te maken – waardoor hun werklast wordt verminderd.”
Brandon Butler, Senior Research Analyst voor Enterprise Networks bij IDC
“Zakelijke netwerken maken tegenwoordig vaak gebruik van verschillende vaste of draadloze hardware en software die elk met unieke functionaliteiten werken. Met Smart OmniEdge maakt Extreme Networks gebruik van machine learning-technologie om de activiteiten in complexe netwerkomgevingen te stroomlijnen, waardoor de automatisering toeneemt en intrinsieke beveiliging wordt geboden. Extreme Networks biedt deze mogelijkheden, ongeacht het verbruiksmodel, als toepassing of as-a-service, en heeft klanten keuzemogelijkheden zonder in te leveren op functies.”
Rodney Hyde, President van Enterprise Systems Corporation
“De volgende generatie netwerken moet actiegerichte informatie kunnen bieden om klanten te helpen betere diensten te leveren en nieuwe inkomstenstromen te creëren. We zien de Smart OmniEdge-oplossing van Extreme Networks als een platform om alle benodigde hulpmiddelen, waaronder AI en goede beveiliging, samen te brengen om klanten te geven wat ze willen.”
Beschikbaarheid
Smart OmniEdge solutions van Extreme Networks is in het derde kwartaal van 2018 beschikbaar.
Vandaag om 10.00 uur ET/16.00 uur CET
Zeus Kerravala, oprichter en hoofdanalist van ZK Research, geeft samen met Norman Rice, Chief Marketing, Development and Product Operations Officer en Mike Leibovitz, Senior Director of Mobility Solutions bij Extreme Networks, een webinar over Transforming the Edge Experience with Extreme Smart OmniEdge solutions. Meld je hier aan voor deze gratis webinar.

Extra informatie
·       Smart OmniEdge Solution Page
·       Smart OmniEdge: Intelligent, Adaptive, Secure Whitepaper
·       Extreme AI for Smart OmniEdge Whitepaper
·       Extreme Capital Solutions
·       Extreme Partner Portal
·       Volg Extreme Networks via TwitterFacebookYouTubeLinkedIn en Google+

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een software-driven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud; wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.
De logo’s van Extreme Networks, Smart OmniEdge, ExtremeAI, ExtremeCloud, ExtremeDefender, Extreme Fabric Connect, ExtremeWireless, ExtremeWireless WiNG en ExtremeWireless WiNG zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Toekomstgerichte verklaringen:
Alle verklaringen in dit persbericht – historische informatie uitgezonderd – inclusief de verklaringen met betrekking tot Smart OmniEdge, ExtremeAI for Smart OmniEdge, ExtremeCloud Appliance, Extreme Extended Edge Switching en ExtremeDefender voor IoT – zijn algemene toekomstperspectieven en toekomstgerichte verklaringen in de zin van de “safe harbour”-bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze toekomstgerichte verklaringen gelden alleen vanaf de releasedatum. Werkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de resultaten in deze toekomstgerichte verklaringen. Dit als gevolg van bepaalde factoren, waaronder de mogelijkheid dat we vertraging oplopen bij de ontwikkeling, introductie of verzending van nieuwe technologieën en producten. Of dat onze nieuwe productintroducties mogelijk niet zo succesvol zijn als we verwachten of misschien niet presteren zoals verwacht. Ook is er de mogelijkheid dat nieuwe producten gebreken of tekortkomingen hebben in de vroege stadia van introductie.
Meer informatie over mogelijke factoren die de bedrijfs- en financiële resultaten van Extreme Networks kunnen beïnvloeden zijn opgenomen in de documenten van Extreme Networks bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission, onder de titels: “Managementsessie en analyse van de financiële toestand en bedrijfsresultaten” en “Risicofactoren”. Behalve zoals vereist volgens de Amerikaanse federale effectenwetgeving en de regels en voorschriften van de Amerikaanse Securities and Exchange Commission, neemt Extreme Networks de verplichting op zich om forward-looking statements na de datum van deze release bij te werken, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen, ontwikkelingen, wijzigingen in veronderstellingen of anderszins.
Voor meer informatie: