FABERYAYO, MARADONNIE EN GOLDBAND GAAN NEGATIEVE SOCIAL COMMENTS TE LIJF MET MUZIEK EN LIEFDE

Amsterdam, 26 mei 2021 – Open een willekeurige post op social media en er staat altijd wel een reactie onder van iemand die het glas liever halfleeg dan halfvol ziet. Het onlangs gelanceerde Viper, een hard seltzer met 4% alcohol, ziet dit glas graag zo vol mogelijk en gaat voor #PositiveVipes. Deze hashtag gaan ze komende dagen inzetten met als doel om social media weer social te maken. Faberyayo trapte gisteren af en gaat deze week, samen met Maradonnie en Goldband, negatieve comments op social media te lijf met een verfrissend geluid in de vorm van een liedje – en liefde.
Het eerste nummer van Maradonnie is zojuist opgenomen. Bekijk hierboven zijn reactie op Niels die onder een post van De Volkskrant over Body Positivity het volgende plaatste: “Als je te zwaar bent om kleding te kopen zou je misschien toch beter bij jezelf te rade moeten gaan in plaats van bij anderen.”
#POSITIVEVIPES
We worden in ons dagelijks leven al genoeg geconfronteerd met vervelende dingen: de hypotheek, het nieuws, belastingen. Viper hoopt dat we het daarom online met z’n allen wat luchtiger kunnen houden. Nee, de zon schijnt niet en het lijkt wel herfst, maar er worden vandaag wel nieuwe sneakers bezorgd en vanavond hoef je niet te koken want je eet bij vrienden. Met name op social media mag het weer wat vriendelijker, positiever, liever én socialer.
Iedereen kan deze week via #PositiveVipes laten weten waar het mis gaat op social media; welke trol of Twitterridder kan wel wat positiviteit gebruiken? Faberyayo, Maradonnie en Goldband checken de tags, maken een selectie en schrijven vervolgens vliegensvlug een geïmproviseerd nummer. Dit wordt meteen opgenomen en geplaatst onder de reactie. Op die manier creëert Viper een podium voor een verfrissend, positief geluid onder het mom ‘let’s keep it light’. Faberyayo reageerde gisteren onder posts van o.a. LINDA., RTL Nieuws Shownieuws en het AD. Bekijk hier alle nummers!
Een van de bureaus achter deze actie is het productiebedrijf van Dennis Weening, No Fronts. “Social media zou in essentie iets positiefs moeten zijn, het zijn immers ‘sociale platforms’. Helaas kun je tegenwoordig bijna geen artikel of post bekijken, zonder weer een hoop negatieve bagger te lezen. Samen met Viper hebben wij deze ludieke actie uitgevoerd in de hoop social media weer een beetje social te maken. Gisteren trapte Faberyayo af en vandaag is het de beurt aan Maradonnie. Zin in!”, aldus Dennis Weening.
Dit is Faberyayo in reactie op Rinus die onder een artikel van De Telegraaf de volgende reactie had geplaatst: “Door die klimaatwappies hebben we koud weer. Al die maatregelen beginnen hun vruchten af te werpen. Dankzij die linkse deugers hebben we volgend jaar een ijstijd.” De reacties van de Nederlandse artiesten zijn altijd positief en het is niet de bedoeling om iemand te kakken te zetten. Morgen neemt Faberyayo het stokje weer over en vrijdag is het de beurt aan Goldband.
OVER VIPER – SPARKLING WATER WITH A BITE
Viper Hard Seltzer is een merk van Asahi Europe & International en heeft de ambitie om marktleider te worden in hard seltzers. Het maakt verfrissend als een sprankelend water, met een vleugje limoen- of cranberrysmaak, maar heeft een verrassende ‘bite’ vanwege de aanwezigheid van 4% alcohol (96 calorieën per fles of blik van 330 ml). Viper bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- en zoetstoffen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.