Geplaatst door Factris

Factris krijgt kapitaalinjectie van 1,5 miljoen euro en neemt Crown Finance over

Amsterdam, 5 november 2018 – Factris heeft een financieringsronde afgerond onder leiding van het Europese durfkapitaalfonds Speedinvest Fintech (Speedinvest f). De investering van 1,5 miljoen euro wordt gebruikt voor sales, marketing en de verdere ontwikkeling van het softwareplatform van Factris, om de Europese uitbreiding te ondersteunen.

Een onderdeel van de investering is de overname van Crown Finance Group BV door Factris. De managers van Crown Finance nemen plaats in de Raad van Bestuur van Factris. Brice Laurent wordt aangesteld als CFO, Marcel Meijer is verantwoordelijk voor de operationele activiteiten in Nederland en risk. Maurits van Rijckevorsel is verantwoordelijk voor de commercie van Factris.

Factris is een fintech-bedrijf dat factoringdiensten levert aan kleine en middelgrote bedrijven in heel Europa. “Daarnaast bieden we lokale ondernemers de mogelijkheid om joint venture-partner te worden in hun lokale markt”, aldus Brian Reaves, CEO van Factris. “Daarmee krijgen we toegang tot hun klantenbestand en delen de joint venture-ondernemers in de waarde die ze mee helpen opbouwen.”

“Als managementteam hebben we de drukke factoringmarkt goed bestudeerd. We kwamen tot de conclusie dat de meeste factoringbedrijven beperkte technische expertise hebben. Ook hebben ze te weinig volume om te beschikken over goedkope financieringsmogelijkheden die nodig zijn om succesvol te zijn in deze concurrerende markt. Daarom hebben we een platform ontwikkeld waarmee we lokale ondernemers toegang kunnen geven tot de tools en kredietfaciliteiten onder de Factris-vlag.”

Speedinvest f is een Europees durfkapitaalfonds gericht op fintech-ondernemingen. Het bedrijf heeft kantoren in Berlijn, München, Londen, Wenen en San Francisco. Als gevolg van de investering is Guzel Gumerova, Partner bij Speedinvest f, toegetreden tot de adviesraad van Factris, die verder bestaat uit Brian Reaves, CEO van Factris en Adam Posma, CEO en oprichter van ClubCollect.

“We ondersteunen de visie van het managementteam van Factris op het gebied van factoring. Deze visie stelt partner-ondernemers in staat om met minimaal kapitaal lokale bedrijven te starten met de ondersteuning van het Factris platform, krediet en verzekeringsfaciliteiten. We zien de kans om deze business in heel Europa te laten groeien”, vertelt Guzel Gumerova.

Over Factris
Factris maakt is een fintech-bedrijf dat factoring aanbiedt aan kleine en middelgrote bedrijven op een persoonlijke en efficiënte manier. Factris neemt openstaande facturen over, zodat ondernemers zich kunnen focussen op de groei van hun bedrijf. Partners profiteren van de schaalbaarheid en robuustheid van het Factris factoring platform. Factris biedt stabiliteit en schaalbaarheid door middel van technologie en gedeelde processen en middelen, waardoor partners de persoonlijke en lokale aanpak kunnen bieden die klanten nodig hebben.

Over Speedinvest en Speedinvest f
Speedinvest is een pan-Europees merk van durfkapitaalfondsen met 200 miljoen euro onder beheer dat investeert in technologiebedrijven. Het bedrijf opereert onder een fondsstructuur op het gebied van Fintech, Marketplaces en Deep / Industrial Tech. Naast het verstrekken van financiële investeringen, zet het fonds actief zijn netwerk en knowhow in om portefeuillebedrijven te ondersteunen. Het kantoor van Speedinvest in Silicon Valley ondersteunt portefeuillebedrijven die de Amerikaanse markt betreden.
Speedinvest f is een focusfonds gewijd aan fintechinvesteringen en zal tot 50 miljoen euro investeren in Europese fintech startups en opkomende markten. Het fonds wordt geleid door Stefan Klestil en Guzel Gumerova.

Ontdek meer: www.speedinvest.com

Voor meer informatie, neem contact op met:
LEWIS
factris@teamlewis.com