Wat is de favoriete folder van de consument?
Amersfoort , 28 mei 2020 – De eerste genomineerden voor de ‘Beste Folder Awards’ 2020 zijn bekend. In de categorieën mode en kleding en persoonlijke verzorging onthullen we de kanshebbers. In de verkiezingsperiode hebben ruim 59.000 consumenten gestemd. Het resultaat? 31 folderaars die kans maken op een categorieprijs. Welke folder de absolute favoriet is, wordt op 14 september bekendgemaakt.
In totaal zijn er meer dan 110.000 beoordelingen gegeven over de 59 folders. Tijdens de verkiezing beoordelen consumenten folders op aspecten als leesformaat, inspiratie en leukste producten. De uitreiking van de ‘Beste Folder Awards’ vindt plaats tijdens het Catch the Shopper event bij Inn Style in Maarssen.
In deze editie hebben deelnemers de mogelijkheid gehad om deel te nemen in zeven branchecategorieën en de categorie online. Op 2, 4 en 9 juni maken we de overige genomineerden bekend. Van alle categoriewinnaars kan er maar één de beste zijn. Welke folderaar de overall titel van de ‘Beste Folder Awards’ wint? Dat hoor je op 14 september tijdens het ‘Catch the Shopper’ event.
Stimulans van de folder
Nederlanders zijn gek op folders. 85% van de 858 ondervraagden vindt regelmatig een folderpakket op de deurmat en vier op de vijf mensen leest wel eens een huis-aan-huis folders. Eerder deed Q&A al onderzoek naar het foldergebruik. Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels. Het belang van online folders neemt echter steeds meer toe. 28% van de mensen geeft aan dat een online folder stimuleert om online te kopen, 41% koopt vanuit een online folder in een fysieke winkel.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.