Industry Wire

FD Gazellen 2014: a friend of mine snelste groeiende online bureau van Nederland

Het Amsterdamse social- en onlinebureau A friend of mine sleepte gisteravond bij de uitreiking van de FD Gazellen Awards de derde plaats in de wacht in de top 100 van snelst groeiende bedrijven van Nederland. De prijzen werden uitgereikt tijdens de feestelijke finale van de FD Gazellen in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag.

1135 procent groei
Voor de elfde keer op rij reikte Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Alle bedrijven die over de laatste drie jaar een omzetgroei van ten minste 20 procent lieten zien, mogen zich FD Gazelle noemen. Dit waren er dit jaar maar liefst 331. A friend of mine groeide de afgelopen 3 jaar met maar liefst 1135%. Eerder al mocht het in social media-gespecialiseerde bureau zich de 2e snelste groeier van de provincie Noord Holland noemen. In de landelijke top 100 van snelst groeiende bedrijven was deze veroverde sterke groei goed voor de 3e plek. Van de deelnemende online bureaus behaalde A friend of mine wel de hoogste groei. Hiermee bevond hetzich overigens in goed gezelschap. Andere genomineerde bureaus waren onder andere Yoast, Netwerven, Mobgen, Blue Billywig, StormMC, Aneto, OrangeValley, Ngage media, Enrise en mobiele app ontwikkelaar MobGen.

Focus, teamwork en kennis
Oprichter en managing partner Marcel van der Heijden: “De afgelopen drie jaar is een droomstart voor ons geweest en ik ben echt enorm trots op dit resultaat.” Gevraagd naar de reden achter de snelle groei antwoordt Van der Heijden: “We hebben een enorm leuk, jong en ambitieus team dat altijd probeert om een stapje verder te gaan. Gecombineerd met onze focus op service en kwaliteit is dit het fundament van onze groei geweest. Daarnaast hebben we natuurlijk ook het voorrecht om al sinds onze start samen te werken met een aantal fantastische klanten zoals Philips, de ANWB en Hunkemöller. De hechte samenwerking met de teams van Facebook, Twitter en LinkedIn heeft hier ongetwijfeld ook aan bijgedragen. Tot slot hebben we de laatst jaren continu geïnvesteerd in het opbouwen van de kennis van onze mensen en het ontwikkelen van eigen innovaties en nieuwe concepten. Zo lanceerden we begin 2013 zuster bureau Second Degree wat zich 100% toelegt op LinkedIn marketing en dit jaar SocialClicks, wat zich focust op social advertising ”

Eerder dit jaar was a friend of mine ook al de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht