FedEx versterkt e-commerce aanbod

Hoofddorp, 31 mei, 2021 – Na de succesvolle lancering van FedEx International Connect Plus (FICP) eerder dit jaar in het Verenigd Koninkrijk en Italië, breidt FedEx de toegang tot zijn e-commerce bezorgdienst met dag-specifieke leveringen verder uit. De dienst is nu beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Polen, Oostenrijk, Zweden, België en Nederland.
Het winkelgedrag van de consument verandert elke dag waardoor het retaillandschap in hoog tempo meebeweegt. Uit onderzoek blijkt dat 49% van de shoppers vaker online gaat winkelen wanneer de COVID-19-pandemie achter de rug is. De online bestedingen stijgen dit kalenderjaar naar verwachting wereldwijd met 14% tot 2,96 biljoen euro[1]. Vanwege deze aanzienlijke toename in e-commerce is FedEx zijn productportfolio voor e-commerce klanten verder aan het optimaliseren.
Door klanten een breder pakket aan e-commerce diensten aan te bieden, ondersteunt FICP Europese bedrijven in hun groeimogelijkheden door ze wereldwijd en op intra-Europees niveau aan meer klanten te verbinden. Uitbreiding van de e-commerce is een belangrijke pijler van FedEx’s Europese groeistrategie.
Met FedEx International Connect Plus kunnen online bedrijven hun klanten een extra internationale verzendoptie bieden tegen aantrekkelijke prijzen. Dankzij FICP kunnen e-commerce bedrijven online shoppers in Europa binnen 2-4 dagen bereiken, Noord-Amerika in 3 dagen en Azië-Pacific in 3-5 dagen*.
De nieuwe dienst biedt de betrouwbaarheid van FedEx’s internationale, dag-specifieke bezorgservice, in combinatie met FedEx’s expertise op het gebied van inklaring. Andere ondersteunende functies zijn onder meer track & trace, het versturen van updates naar ontvangers en de flexibiliteit om bezorgopties te wijzigen via FedEx Delivery Manager® wat shoppers inzicht, meer controle en gemak biedt bij hun online aankopen.
Voordelen van FICP voor zowel de verzenders als online shoppers zijn onder anderen:
Meer keuze – door FICP toe te voegen aan FedEx’s groeiende portfolio van diensten kunnen bedrijven hun klanten een breder aanbod aan verzendopties bieden.
Meer waarde – klanten krijgen meer waar voor hun geld door aantrekkelijke prijzen af te stemmen op hun specifieke bezorgbehoeften.
Wereldwijd bereik – de FICP-dienst verbindt Europese klanten van FedEx met bijna driekwart van het BBP van de wereld[2]. Verdere uitbreiding van de service, dat naar verwachting voor het einde van het kalenderjaar 2021 zal zijn voltooid, verhoogt deze verbinding tot bijna 90%.
Flexibiliteit en controle – door aanmelding bij FedEx Delivery Manager® kunnen verzenders hun bezorgopties aanpassen, zodat online shoppers de bezorgoptie kunnen kiezen die het beste bij hen past.
Gemoedsrust – onze uitgebreide mogelijkheden om pakketten te traceren geven klanten inzicht in het hele traject dat hun pakket aflegt.
“Sinds de lancering in Italië en het Verenigd Koninkrijk eerder dit jaar, is FedEx International Connect Plus populair gebleken bij e-commerce bedrijven en consumenten die op zoek zijn naar een goede balans tussen snelheid van leveren en prijs-kwaliteitverhouding”, zegt Wouter Roels, Senior Vice President Marketing International, FedEx Express Europe. “Als onderdeel van onze Europese groeistrategie willen we onze klanten een breed pakket aan verzendopties en -diensten bieden die gebruiksvriendelijk zijn en voldoen aan hun wensen voor leveringen.”
FICP is momenteel beschikbaar op 240 handelsroutes vanuit Europa. FedEx werkt aan de uitbreiding van FICP naar meer dan 600 routes, wat betekent dat er meer dan 150 intra-Europese en 200 intercontinentale routes naar verwachting worden toegevoegd voor het einde van 2021.
E-commercebedrijven en consumenten kunnen meer te weten komen over FICP op https://www.fedex.com/en-gb/shipping/rates/ficp-rates.html.
*De tijden van levering kunnen variëren, afhankelijk van herkomst en bestemming. Algemene voorwaarden zijn van toepassing – ga naar fedex.com voor alle details over onze diensten.
[1] Bron: Statista, Digital Market Outlook, September 2020
[2] Bron: Global Insights published by IHS Markit
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.