Industry Wire

Fietsklik lanceert Kickstarter als eerste stap naar de Amerikaanse markt

Fietsklik lanceert binnenkort hun Kickstarter campagne. Kickstarter is wereldwijd de grootste crowdfunding website. Via dit platform zoeken veel startups financiering van particulieren om hun producten verder te kunnen ontwikkelen. Kickstarter is voor Fietsklik de eerste stap naar de Amerikaanse markt. Via de campagne hopen zij hun merk en product bloot te stellen aan consumenten in de Verenigde Staten. ‘’Er zijn ongeveer 1 miljard fietsen in de wereld, en ons doel is om elke fiets van ons kliksysteem te voorzien’’ aldus Julius Brenninkmeijer, hoofd sales en een van de oprichters.

Het ontwikkelen van het kinderzitje

Naast dat Fietsklik hun Kickstarter campagne willen gebruiken om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten, zijn de jonge Amsterdamse ondernemers ook bezig met de ontwikkeling van een kinderzitje. De kosten die gepaard gaan met het ontwikkelen van dit product liggen hoog, wat niet verbazingwekkend is aangezien het zitje aan hoge veiligheidseisen moet voldoen. Het kinderzitje zou het vijfde lid van de familie van Fietsklik producten zijn.

Het ‘klik’ systeem

Het revolutionaire klik-systeem van Fietsklik stelt mensen in staat om meerdere fietsaccessoires tegelijk te kunnen gebruiken, of makkelijk te wisselen tussen de verschillende producten. Het systeem bestaat uit de Klik, die makkelijk op de bagagedrager van 95% van de fietsen te monteren is. De Klik vormt de basis waar men makkelijk en snel de verschillende accessoires op kan plaatsen en vergrendelen. Momenteel heeft Fietsklik een kratje en fietstassen in 3 verschillende formaten in productie. Het krat is voorzien van wieltjes en een hendel zodat deze al in de winkel gebruikt kan worden om boodschappen te vervoeren.

Nooit meer met de auto

Fietsklik is een reactie op het verdwijnen van auto’s in de binnenstad. Jeroen van Bemmelen (1988): “De fiets-industrie loopt achter met het ontwikkelen van manieren waardoor de fiets een reëel alternatief wordt op de auto. De accessoires die momenteel te verkrijgen zijn vervullen maar één functie en zitten vast aan de fiets, waardoor de fiets nog maar voor het vervoer van een beperkt aantal dingen kan zorgen. Mensen moeten kiezen tussen of tassen, of een kinderzitje, of een kratje.”

Over Fietsklik

Fietsklik is in 2010 opgericht door Natha Wassink Smit (1986), Jeroen van Bemmelen (1988) en Julius Brenninkmeijer (1987). De drie twintigers kennen elkaar nog van de middelbare school en zijn altijd in contact gebleven. Als echte fietsliefhebbers hoefden de drie vrienden niet lang na te denken om de uitdaging aan te gaan om de functionaliteit van fietsen te vergroten en het gebruik van auto’s minder noodzakelijk te maken.

Het idee

Het idee voor Fietsklik is geboren toen Natha Wassink Smit (1986), een van de oprichters, het evenwicht verloor toen hij een bierkrat achterop had. Dit was de aanleiding voor deze echte fietsliefhebber om op zoek gegaan naar een manier waarop de fiets gebruikt kan worden om veilig en makkelijk verschillende dingen te vervoeren. Na enkele jaren product ontwikkeling heeft Fietsklik nu een familie van producten die bestaan uit de Klik (de basis voor alle accessoires), het krat en fietstassen in 3 verschillende maten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht