Geplaatst door iO

Firda kiest voor iO voor digital platform ontwikkeling

Utrecht, 23 maart 2023 — Firda, de organisatie die ontstond uit de fusie van ROC Friese Poort en Friesland College, heeft de ontwikkeling en het beheer van haar platform aan iO toevertrouwd.

Een fusie met impact

ROC Friese Poort en Friesland College bieden beide middelbaar beroepsonderwijs aan in Noord-Nederland. De twee onderwijsinstellingen bundelen nu hun krachten tot een sterke en toekomstbestendige organisatie. Met zo’n 25.000 studenten en bijna 3.000 medewerkers wordt Firda het op één na grootste regionale opleidingscentrum van Nederland.

Van groot belang voor de nieuwe website van Firda is digitale toegankelijkheid. De WCAG-normen zullen dus centraal staan bij het ontwerp, de ontwikkeling, de bouw, en het beheer van de website.

Drupal als motor van de nieuwe website

De nieuwe website van Firda gaat live op 1 augustus 2023 en wordt gebouwd in Drupal, een opensource, schaalbaar CMS. Dankzij de uitgebreide community beschikt Drupal over tal van manieren om complexe projecten toch op een persoonlijke manier aan te pakken.

“Met meer dan 130 Drupalexperts is iO de geschikte partner om dit project mee aan te vliegen. De 250+ projecten die iO eerder al met Drupal realiseerde, hebben onze keuze een stuk makkelijker gemaakt,” zegt Jan-Willem de Vries, Projectleider website a.i. van ROC Friese Poort.

Over Firda

Vanaf 1 augustus 2023 gaan ROC Friese Poort en Friesland College samen verder als Firda, een nieuw ROC dat goed en eigentijds mbo biedt in Friesland en Noordelijk Flevoland.

Over iO

iO is een groeiend team van experts, dat end-to-end diensten levert voor communicatie en digitale transformatie. Groot denkend, lokaal werkend. Vanuit strategie, creatie en content, marketing, en technologie werkt iO samen met klanten om hun merk te versterken, digitale systemen te verbeteren, en toekomstbestendig verder te groeien.