Industry Wire

First Time Right voor Amnesty International

Arnhem, 28-05-2015
De Nederlandse afdeling van de mensenrechtenorganisatie Amnesty International is een samenwerking aangegaan met Human Inference, onderdeel van Neopost en Europees marktleider op het gebied van datamanagement.

Amnesty International gaat de datakwaliteitssoftware van Human Inference implementeren om te zorgen dat gegevens bij invoer in Salesforce direct op de juiste manier worden opgeslagen. Na de uitrol van Salesforce door samenwerkingspartner CRMWaypoint, het grootste Salesforce-kenniscentrum in de  Benelux, aan het begin van dit jaar, is dit de volgende stap van de mensenrechtenorganisatie in haar innovatieve datamanagement.

Kwaliteit en betere ondersteuning
Ed van Velzen, IT Director bij Amnesty International Nederland, legt uit wat de impact is van deze samenwerking: “Het product First Time Right van Human Inference helpt Amnesty om direct bij de  implementatie van Salesforce een kwaliteitsslag te maken, waardoor er nagenoeg geen doublures in gegevens ontstaan. Bovendien neemt het onderhoud van de data veel minder tijd in beslag. Uiteindelijk resulteert dit in een betere ondersteuning van onze leden en sympathisanten. We kunnen daardoor op efficiëntere wijze onze mensenrechtendoelstellingen bereiken. Wat goed is, hoeft niet te worden verbeterd….”

Naast validatie, standaardisatie en doubluredetectie van en bij namen, adressen, telefoonnummers en e-mailadressen, levert First Time Right for Salesforce waar nodig ook suggesties voor de invoer van deze gegevens. Rik van den Oosterkamp, Business Director Benelux , Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland van Human Inference, is verheugd: “De coöperatie tussen Amnesty International, CRMWaypoint en Human Inference bewijst de toegevoegde waarde van onze producten. Ik  ben ervan overtuigd dat dergelijke samenwerkingsverbanden in de toekomst steeds meer zullen plaatsvinden en een vast onderdeel van onze propositie zullen worden. Daarnaast ben ik zeer blij dat wij kunnen bijdragen aan het belangrijke werk dat Amnesty International doet.”

Ook CRMWaypoint, dat intussen al meer dan 580 succesvolle Salesforce-projecten heeft uitgevoerd, ziet de meerwaarde van datakwaliteitssoftware in Salesforce. Bart Greve, CCO en mede-eigenaar van CRMWaypoint: “We hebben de ervaring dat veel bedrijven de kwaliteit van hun data onderschatten. Met als risico dat de gebruikersadoptie van de geïmplementeerde CRM-oplossing laag kan zijn. Gelukkig heeft Amnesty dat belang wel tijdig ingezien. Wij zijn daarom verheugd dat wij er samen met Human Inference voor kunnen zorgen dat de voor Amnesty cruciale data in Salesforce van topkwaliteit is. “

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht