Geplaatst door Fitmo

FITMO haalt doelstelling crowdfunding

De FitTech app Fitmo, gesteund door hardlooplegende Haile Gebrselassie, heeft twee weken na het starten van hun crowdfunding campagne op Seedrs, hun doelstelling van €150.000 gehaald. De innovatieve startup is bedoeld om iedereen met ’s werelds beste coaches te laten trainen, door de beste aspecten van menselijke coaching te combineren met de voordelen van moderne, on-demand technologie.

Het bedrijf wilde nieuwe middelen aantrekken om daarmee de recentelijk opgebouwde partnerships, zoals met de wereldberoemde atleet Haile Gebrselassie en één van de werelds grootste hardloopevenement organisatiebureaus ‘The Great Run Company’, verder uit te bouwen. De eerste milestone van €150.000 is met nog ruim 40 dagen te gaan met gemak gehaald. Investeerders uit vele verschillende landen zoals Nederland, Engeland, België, Zwitserland meldden zich en investeerden tussen €10 en €10.000. Maar Fitmo wil nog even door. Met de achtereenvolgende doelstellingen wil het bedrijf nog meer ambassadeurs aantrekken en distributie partnerships optuigen voor de andere populaire fitness doelen die zij op dit moment al aanbiedt.

“Het doet ons deugd om te zien dat veel mensen onze visie met ons delen. Met het extra geld kunnen wij nog sneller en grotere stappen maken – erg belangrijk gezien ons internationale focus ”, aldus oprichter en CEO van Fitmo, Dave Roeloffs

Fitmo overbrugt de kloof tussen traditionele personal training en technologie – technologie alleen is niet motiverend genoeg om een gedragsverandering teweeg te brengen en personal trainers zijn voor de meeste mensen te duur. Het is lastig om een gezonde levensstijl aan te houden als je moet reizen, lange dagen werkt of kinderen hebt. “Wij geloven dat de-humanisering een probleem is in het huidige aanbod van fitness apps – je hebt immers geen verantwoordelijkheidsgevoel naar een zielloze app. Wij brengen dit weer terug!”, zegt Dave. Fitmo biedt een innovatieve oplossing waarmee het gemakkelijk en betaalbaar wordt om te trainen met één van ’s werelds besten, ongeacht jouw ongetwijfeld drukke schema.

Fitmo is zelf een grote disrupter op de markt van fitness technologie en wordt omschreven als ‘de Airbnb van fitness.’ Net als Airbnb, het is het de bedoeling om een ‘marktplaats’ voor fitness te creëren, waarmee klanten kunnen shoppen voor de perfecte personal trainer voor hen. Klanten zijn niet de enige die profiteren – coaches kunnen hun bedrijf uitbreiden met klanten uit de hele wereld.

— Einde —

Over Fitmo:
Fitmo is een app die de kloof overbrugt tussen personal training en technologie. Klanten hebben toegang tot een marktplaats van ’s werelds beste coaches/trainers en exclusieve programma’s ongeacht ieders fitnessdoelen. De Fitmo marktplaats is in 2014 gelanceerd door oprichter Dave Roeloffs. Het bedrijf heeft partnerships met een aantal toonaangevende fitness bedrijven zoals wearable gigant Jawbone UP, The Great Run Company (een van de grootste sportevenement organisatie bureaus ter wereld) en beroemde ambassadeurs zoals Haile Gebrselassie – de hardlooplegende.

De belangrijkste kenmerken van de apps omvatten 24/7 communicatie met uw coach via rich media messaging, uitgebreide video & audio-begeleide trainingen gecreëerd door uw coach voor de sportschool of buiten hardlopen met een uitgebreid trainingsplan. Service-opties omvatten 1-op-1 training voor maximale persoonlijkheid (vanaf €12,50 per week) of een lichtere optie (€3,50 per week) met exclusieve trainingsprogramma’s. Ongeacht het type programma ben je altijd verbonden met jouw persoonlijke trainer.

Over Seedrs:
Met Seedrs kunnen alle soorten investeerders beleggen in bedrijven waarin zij geloven om in hun succes te delen. Hierdoor kunnen ambitieuze bedrijven in alle branches kapitaal ophalen en een gemeenschap opbouwen middels een efficiënt, online proces.

Seedrs heeft ruim 400 deals gefinancierd en ruim £160 miljoen geïnvesteerd op het platform. Alle investeringen die door Seedrs zijn gedaan, bieden stemgerechtigde aandelen aan investeerders en maken gebruik van professionele inschrijvingsovereemkomsten. Hierdoor krijgen investeerders dezelfde bescherming die angel investors en venture capitalists genieten.

Seedrs wordt gesteund door Star Fund manager Neil Woodford, Augmentum Capital (op haar beurt volledig gesteund door RIT Capital, de investeringsmaatschappij die door Lord Rothschild wordt gerund), Faber Ventures en ruim 1,000 van haar eigen klanten. Seedrs is geautoriseerd en gereguleerd door de Britse UK Financial Conduct Authority. Het was het eerste crowdfunding platform ter wereld die reglementaire goedkeuring kreeg.