Geplaatst door GoFundMe

Flinke stijging in aantal online donaties in Nederland

Amsterdam, 23 september 2019 – Internationaal doneerplatform GoFundMe ziet een stijging van 62% in het aantal donaties via doneercampagnes in Nederland. Het platform breidt haar activiteiten in Nederland verder uit en hoopt hiermee nog meer Nederlanders te kunnen helpen. Tijdens een bezoek aan Nederland benadrukt CEO Rob Solomon het belang van openheid in het doneerlandschap en roept op tot professionalisering van de sector.

Aantal donaties verdrievoudigd
Via GoFundMe kan iedereen een campagne starten om donaties op te halen voor een persoonlijk doel, of dat van een ander. De afgelopen drie maanden zag GoFundMe het aantal donaties op haar doneerplatform verdrievoudigen in Nederland. Hiermee is ons land een van de snelst groeiende landen wereldwijd. GoFundMe CEO Rob Solomon: ‘Wij vinden het ontzettend mooi om te zien dat Nederlanders elkaar steeds vaker helpen via online donaties. Wij ondersteunen dit graag door het faciliteren van een transparant en veilig doneerplatform om zo mensen echt te kunnen helpen. We zijn de take action knop van het internet geworden mede doordat we sinds deze zomer onze gebruikers meerdere keuzes in betaalopties geven.’

Transparante en veilige markt
Volgens Solomon is het de verantwoordelijkheid van een doneerplatform om transparant en veilig te zijn voor zowel donateurs als campagnestarters. ‘De recente ontwikkelingen op de markt rondom Dream or Donate benadrukken het belang hiervan. Als GoFundMe nemen wij heel veel maatregelen om een transparante en veilige doneeromgeving te bieden. Daarmee lopen wij wereldwijd aan kop en kunnen wij miljoenen donaties via ons platform veilig verwerken’. GoFundMe biedt daarnaast als eerste en enige platform ter wereld een 100% garantie aan donateurs.

iDeal
Naast garantie en maatregelen om de markt transparanter te maken, rekent GoFundMe geen platformkosten. ‘Voor ons staat het helpen van zoveel mogelijk mensen voorop. Platformkosten moeten daarbij niet belemmerend werken. Daarom hebben wij deze afgeschaft en bepaalt iedereen zelf of en hoeveel hij bijdraagt aan ons platform’. Vanaf eind augustus is het mogelijk om via iDeal donaties te doen.

‘Als een internationale betaalpartner van GoFundMe is Adyen enthousiast om het partnerschap verder te ontwikkelen en om te zorgen dat de groei in Nederland verder kan gaan. Door samen te werken zorgen we ervoor dat klanten kunnen betalen zoals ze gewend zijn. De groei van GoFundMe is indrukwekkend om te volgen en we blijven graag samenwerken om donaties nog sneller, makkelijker en effectiever te geven en krijgen’ – Roelant Prins CCO Adyen.