Geplaatst door FourKites

FourKites krijgt patent voor AI-powered ETA die gebruik maakt van Smart Forecasted Arrival engine

Amsterdam, 21 juni, 2021 FourKites®, ‘s werelds meest toonaangevende real-time supply chain visibility-platform, heeft vandaag bekendgemaakt dat de US Patent Office U.S. Patent Nummer 11,017,347 heeft toegekend voor hun Smart Forecasted Arrival (SFA) mogelijkheden. SFA geeft bedrijven zeer frequente en nauwkeurige ETA’s voor zendingen in transit – zelfs wanneer de vrachtwagen niet over technologie beschikt die locatiegegevens deelt. SFA is nu wereldwijd beschikbaar voor FourKites klanten. Het biedt de voordelen van real-time zichtbaarheid van vracht die anders onzichtbaar blijft voor moderne supply chain management-oplossingen.

Over de hele wereld investeren bedrijven steeds meer in  real-time transportation visibility platforms (RTTVPs)1, om op die manier hun vracht die onderweg is beter te kunnen volgen en beheren. Ze lopen echter vast op het deel van de vracht dat voorheen niet te tracken viel, meestal omdat er geen Elektronische Logging Devices (ELD) aan boord zijn, door fouten in de toewijzing van assets, of door compliance problemen bij de vervoerder. SFA verhelpt dit langlopende probleem door geavanceerde kunstmatige neurale netwerken en machine learning-technologieën toe te passen op het grootste supply chain data-netwerk in de industrie. SFA kan de locatie van vracht die onderweg is inschatten op basis van andere signalen en data in het netwerk. Op die manier genereren ze ETA’s voor 97% van de ongetrackte ladingen, met een nauwkeurigheid van 85%. Het systeem geeft in 90% van de gevallen een juiste voorspelling voor vertraagde zendingen. Dit versterkt de FourKites Tracking Quality Guarantee, die de hoogst mogelijke normen hanteert voor de kwaliteit van supply-chain data in alle modi.

SFA elimineert blinde vlekken en compenseert slechte data of zelfs het volledig ontbreken van tracking informatie. De baanbrekende mogelijkheden worden ondersteund door de ongeëvenaarde breedte en geavanceerdheid van het FourKites-platform dat ruim 112 miljard kilometer trackt over 275.000 verschillende tussenstops, en elk jaar meer dan 1 miljard ETA’s oplevert. De lange staat van dienst van FourKites op het gebied van nieuwe innovaties, helpt de branche bij het verminderen van boetes en voorraden, het maximaliseren van productiviteit, het verhogen van de operationele efficiëntie, en het verbeteren van de klantenservice.

“Smart Forecasted Arrival is een hoognodige doorbraak voor de real-time transportation visibility software categorie, en een mooi voorbeeld van de unieke kracht van het wereldwijde FourKites netwerk,” zei FourKites CEO en Oprichter Mathew Elenjickal. “Dankzij onze voorsprong beschikken wij over een verlader-ecosysteem met de grootste dichtheid ter wereld, en creëren daarmee de meest robuuste en kwalitatief hoogwaardige visibility data-set. In combinatie met onze ongeëvenaarde investering in ons geweldig data science-team, liggen we met het aanbieden van deze mogelijkheden jaren voor op de concurrentie. Vanaf vandaag kunnen FourKites klanten frequente en zeer nauwkeurige ETA’s krijgen voor elke zending.”

Smart Forecasted Arrival is met onmiddellijke ingang beschikbaar voor alle FourKites klanten. Neem voor meer informatie contact op met FourKites.

1 Tegen 2023 heeft 50% van de toonaangevende wereldwijde ondernemingen geïnvesteerd in real-time transportation visibility solutions, Gartner, Market Guide for Real-Time Transportation Visibility Platforms, Bart De Muynck, 25 februari 2020.

Over FourKites

FourKites® is het belangrijkste supply chain visibility-platform ter wereld, waarmee zichtbaarheid verder gaat dan transport naar werven, magazijnen, winkels en meer. Elke dag worden er meer dan 2 miljoen zendingen over de weg, per spoor, over zee, door de lucht, per pakket en koerier getrackt, in een bereik van 176 landen. FourKites combineert real-time data met krachtige machine learning om bedrijven te helpen bij het digitaliseren van hun end-to-end supply chains. Meer dat 500 van ‘s werelds bekendste merken – waaronder 9 van de 10 CPG en 18 van de top 20 voedsel- en drankbedrijven – vertrouwen op FourKites om hun bedrijf te transformeren en meer flexibele, efficiëntere en duurzamere supply chains te creëren. Kijk voor meer informatie op https://www.fourkites.com/.