Fourthline versterkt ID-verificatieproces van e-commerce platform Wish in Europa

Amsterdam, 31 augustus 2021 – Het Nederlandse fintech-bedrijf Fourthline, specialist in digitale identiteit en verificatie, kondigt vandaag een samenwerking aan met Wish, een van ‘s werelds grootste en snelst groeiende online marktplaatsen. De Know Your Customer (KYC)-expert neemt het klantonderzoek en de identiteitsverificatie voor haar rekening voor alle in Europa gevestigde verkopers op het platform van Wish. De internationale opmars van Fourthline wordt met het verwelkomen van Wish stevig doorgezet. Eerder sloot de fintech uit Amsterdam al contracten met internationale spelers als N26, Solarisbank en Vivid Money.
Toename identiteitsfraude in Europa
Fourthline helpt gereguleerde bedrijven, van banken en wereldwijde e-commerce platforms tot online brokers en fintech-bedrijven, met het beschermen van hun bedrijf door fraude te detecteren met een nauwkeurigheidspercentage van 99,97 procent. Fraudebestrijding is belangrijker dan ooit nu identiteitsfraude in heel Europa toeneemt. Meer dan de helft (53%) van alle door Fourthline onderschepte fraudepogingen in 2020, wijzen op gevallen van identiteitsfraude waarbij een fraudeur probeert een account te openen met een officieel en door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs dat van iemand anders is.
Fourthline ontfermt zich nu ook voor Wish over het ID-verificatieproces van klanten in Europa. Wish verbindt miljoenen consumenten in meer dan 100 landen met meer dan een half miljoen verkopers over de hele wereld. Het platform is speciaal ontworpen om consumenten een online winkelervaring te geven die in het teken staat van ontdekken. Wish combineert daarvoor technologie en datawetenschap met een innovatieve winkelervaring die draait om plezier en entertainment.
Krik Gunning, mede-oprichter en CEO van Fourthline: “Als een van de grootste en snelst groeiende e-commerce platforms erkent Wish de cruciale rol die technologie en datawetenschap spelen bij het leveren van zowel de beste klantervaring, als identiteitsverificatie. We zijn dan ook trots om met Wish samen te werken en bij te dragen aan een nieuwe manier van online winkelen.”
Over Wish
Wish werd opgericht in 2010 en heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco. Het is een van de grootste wereldwijde e-commerceplatforms dat miljoenen consumenten in meer dan 100 landen verbindt met meer dan een half miljoen verkopers over de hele wereld. Voor meer informatie bezoek https://www.wish.com/.
Over Fourthline
In de strijd tegen financiële criminaliteit helpt Fourthline wereldwijd banken en gereguleerde financiële instellingen met digitale identiteits-checks. Sinds het Amsterdamse bedrijf in 2017 werd opgericht, is het één van de snelstgroeiende fintech-bedrijven van Europa. Met kantoren in Amsterdam en Barcelona werkt Fourthline voor klanten als KPN, flatexDEGIRO, N26, Solarisbank en Wish.
Met innovatieve Know Your Customer-technologie en de beste compliance experts, verifieert Fourthline elke dag duizenden nieuwe klanten. In no-time worden automatisch ruim 200 checks uitgevoerd op onder meer ID-documenten, biometrische gegevens en verblijfplaats van de aanvrager, als ook op wereldwijde sanctielijsten. Fourthline detecteert hiermee 60% meer fraude met een nauwkeurigheidspercentage van 99,98 procent.
Hoe werkt dat? Klanten die een financieel product aanvragen maken een selfie, een foto van hun identiteitsbewijs en voeren enkele persoonlijke gegevens in. Fourthline voert alle controles met behulp van algoritmes en AI vervolgens binnen in één minuut uit. Wanneer alle gegevens als echt en correct zijn beoordeeld, wordt de aanmelding afgerond. Kijk voor meer informatie op www.fourthline.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.