Industry Wire

Friends of Retail doet onderzoek naar de kansen voor de digitale kassabon

In opdracht van het in Engeland gevestigde bedrijf y-Receipt  zal Friends of Retail in het eerste kwartaal van 2014 onderzoek doen naar de mogelijkheden van de digitale kassabon in de Benelux Retail markt.

Sinds enkele jaren is de digitale kassabon in opmars, in zowel de USA als de UK zijn er al een aantal vooraanstaande retailers gestart of staan aan de vooravond van introductie.

Van de ook wel  genoemd “groene kassabon”wordt op lange termijn een structurele rol in het betaalproces verwacht .

André Wierper, één van de partners van Friends of Retail : ”met de snel opkomende digitalisering van het betaalverkeer verwachten wij dat de kassabon straks structureel per mail aan de consument gezonden wordt en zelfs op langere termijn aan de financiële transactie wordt gekoppeld”.   Voorts wijst hij op de legio marketing- mogelijkheden van deze extra vorm van communicatie met de klant.

Alex Kayser, de entrepreneur die 2009 in Engeland een start maakte met Y-Receipts is bijzonder verheugd dat een ervaren partij als Friends of Retail het onderzoek voor hen gaat uitvoeren; “ wij willen voordat we definitief op het vaste land van Europa gaan investeren een gevoel hebben voor wat betreft onze mogelijkheden.  Wij zijn voor 99% overtuigd van de kansen van ons Epos onafhankelijke systeem,  het onderzoek moet ons de laatste bevestiging geven”.

In de komende maanden zal Friends of Retail met een groot aantal partijen in de Benelux markt over de mogelijkheden van het  concept van gedachten wisselen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht