Geplaatst door DOK30

F-Secure en De Nieuwe Zaak wijzen consumenten op beveiliging die ze al hebben

De Nederlandse consument is bijna altijd online. Met de telefoon, laptop of tablet, thuis of op vakantie. Maar men doet dit niet altijd veilig, zo weet cybersecuritybedrijf F-Secure. Niets zou consumenten tegen hoeven houden om hun apparaten goed te beveiligen tegen virussen, malware of hackers. Zeker de prijs niet, want veel internet- en telefoonproviders zoals Ziggo, KPN en XS4All stellen de F-Secure beveiliging gratis beschikbaar aan hun klanten. Onder de namen KPN Veilig, Ziggo Safe Online en XS4ALL F-Safe bieden zij de volledige F-Secure SAFE software aan.

Activatiecampagne
Veel consumenten weten dit echter nog niet of zien de voordelen er nog onvoldoende van en installeren de beveiligingssoftware dus niet op hun apparaten. Maar bovenal zijn veel consumenten zich nog niet of onvoldoende bewust van de online gevaren. Daarom vroeg F-Secure digital agency De Nieuwe Zaak een activatiecampagne te ontwikkelen, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren. De hoofdboodschap: Wees veilig online, overal en altijd! Deze boodschap is vervolgens doorvertaald naar de twee belangrijkste focus doelgroepen in deze campagne, namelijk gezinnen en ouderen.

Om awareness te genereren voor het onderwerp ‘online gevaren’ en de oplossing die F-Secure via haar partners te bieden heeft, wordt ingezet op een combinatie van high-impact bannering en marketing PR. De activatie wordt gestimuleerd middels een Social campagne en e-mailings met de partners Ziggo, KPN & XS4ALL. Consumenten die op dit moment actief in-market zijn voor de software worden bereikt via Search & Retargeting. Speciaal voor de campagne heeft De Nieuwe Zaak een landingspagina ontwikkeld om consumenten eenvoudig door te sturen naar zijn/haar internet service provider. Zo kan de beveiligingssoftware binnen enkele klikken geactiveerd worden!