Geplaatst door F(x)tec

F(x)tec onthult zijn Pro1 smartphone

Berlijn, 5 september 2019 — Vandaag maakt de Londense start-up F(x)tec zijn debuut op IFA ShowStoppers met de lancering van de Pro1, een nieuwe premium ontgrendelde Android-smartphone met uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord.

F(x)tec ontwikkelt verfijnde en functionele smartphones voor mensen met heimwee naar de mobiele telefoontechnologie uit het verleden en biedt ze de kans om opnieuw te genieten van functies die nooit de kans hebben gehad om hun volledige potentieel te bereiken.

“Wij zijn enorm blij om de definitieve versie van de F(x)tec Pro1 te onthullen”, zegt Adrian Li Mow Ching, stichter en directeur van F(x)tec. “Bij F(x)tec hebben wij een eigen visie op de ideale smartphone: een moderne toestel gecombineerd met de allerbeste features en functionaliteit die we zo goed vonden en missen. Dat maakt ons toestel zo heerlijk uniek. Ons doel is om de beste te zijn in functionele niche-apparaten, ze opnieuw te creëren op een betere en moderne manier – dat is technology refined”, voegt Adrian Li Mow Ching toe.

Prestaties en productiviteit
De Pro1 is uitgerust met een horizontaal uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord verdeeld over vijf rijen. Uitgeklapt staat het scherm in een hoek van 155 graden ten opzichte van het scherm, voor een optimaal zicht. Dankzij een uniek en innovatief toetsdesign geeft het toetsenbord bij elke toetsaanslag een snelle, tactiele feedback.

Het toestel is voorzien van Qualcomm’s Snapdragon 835 processor, een rear dual camera met Sony’s IMX363, een AMOLED-scherm met gebogen randen, stereo speakers, dual SIM en op maat gemaakte gebruikersinterface, e-mail- en agenda-apps voor optimaal gebruik van het QWERTY-toetsenbord.

Het Android-besturingssysteem heeft een ontgrendelde bootloader waarmee gebruikers een ander besturingssysteem kunnen gebruiken, zoals Sailfish.

Prijs en beschikbaarheid
De Pro1 is nu wereldwijd beschikbaar voor pre-order (prijs: €649) via www.fxtec.com voor verzending vanaf midden september 2019. Algemene release in oktober 2019.

Over F(x)tec
F(x)tec werd opgericht in Londen in 2018 en wordt geleid door een ervaren team van mobile-, telecom- en retailondernemers en -visionairs. Het bedrijf, dat door privéfondsen wordt gefinancierd, zet zich in voor de ontwikkeling en verfijning van mobiele telefoons en aanverwante apparaten die de gebruikerservaring en productiviteit verbeteren en gebruikers helpen meer uit hun technologie te halen.