GANDA bouwt de nieuwe website voor de Bart de Graaff Foundation

Amsterdam, 17 mei 2017 – De Bart de Graaff Foundation helpt jonge mensen met een lichamelijke beperking bij het opzetten van een eigen bedrijf. Een mooi initiatief waar digital creative agency GANDA met liefde een nieuwe website voor heeft gebouwd.
De jonge mensen waar de Bart de Graaff Foundation zich voor inzet heten Bikkels. Na het overlijden van Bart de Graaff is deze foundation opgericht door zijn familie en vrienden. Het is een eerbetoon aan hoe Bart was: een doorzetter met de bijnaam Bikkel. Ondanks zijn nierziekte wist hij door te breken als succesvol programmamaker en voorzitter van zijn eigen publieke omroep BNN. Alle Bikkels die door de Bart de Graaff Foundation worden gesteund, hebben net zo veel doorzettingsvermogen en gedrevenheid als Bart zelf had.
Toegankelijkheid als sleutelwoord
Het doel van de Bart de Graaff Foundation is duidelijk: help Bikkels een eigen bedrijf opzetten. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn er – naast Bikkels – mentorbedrijven en sponsoren nodig. De nieuwe website is dan ook gericht op deze drie doelgroepen, met als belangrijkste focus: de Bikkels. ‘Toegankelijkheid’ is daarom het sleutelwoord van de nieuwe website.
Bikkels in de belangstelling
GANDA is aan de slag gegaan met de nieuwe visuele identiteit, het interactieontwerp en de bouw van de nieuwe website met een sterke focus op de toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Het design is rustig en duidelijk en de content is goed leesbaar. Het eindresultaat is een website die potentiële Bikkels een podium geeft door middel van mooie succesverhalen, een hart onder de riem steekt en bedrijven inspireert om mee te helpen als mentor. Erwin Vroom van Bart de Graaff Foundation: “Wij zijn supertrots op deze prachtige nieuwe website waarop we de verhalen van Bikkels en anderen nog beter kunnen communiceren.”
===
Niet voor publicatie
Over GANDA
GANDA is een digitaal creatief bureau en opgericht in 2005. Vanuit Amsterdam werkt GANDA aan digitale campagnes voor onder andere Microsoft, Nestlé en de Kunstuitleen. Campagnes hebben als doel de relatie tussen klant en het merk te versterken en begeven zich op het snijvlak van creativiteit en technologie. www.ganda.com
Over Bart de Graaff Foundation
De Bart de Graaff Foundation helpt Bikkels bij het starten van hun eigen onderneming. Bikkels zijn jonge mensen met een levensbepalende lichamelijke beperking en/of chronische ziekte. De Foundation is opgericht na het overlijden van Bart de Graaff als eerbetoon en ter nagedachtenis aan hem, door familie en vrienden. www.bartfoundation.nl.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Rosa Veldhuis via rosa@ganda.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.