Geplaatst door SAS

GE Transportation analyseert IoT-data met SAS Event Stream Processing

Sectoren zoals manufacturing, energie en transport, zijn voor een succesvolle operatie grotendeels afhankelijk van het functioneren van machines en apparaten. Zo verliezen spoorwegbedrijven veel geld als treinen niet naar behoren rijden of inefficiënt gebruikmaken van stroom of andere brandstoffen. GE Transportation gebruikt daarom SAS Event Stream Processing om IoT-data van locomotieven real-time te analyseren en ongewenste patronen te ontdekken.

GE Transportation zocht een manier om een intelligent netwerk te creëren en zo het maximale te halen uit de investering die het heeft gedaan in IoT-assets. Met SAS Event Stream Processing gebaseerd op SAS-Viya, een component van het SAS-platform, profiteert het bedrijf van een uniforme analytics-omgeving en wordt sensordata van locomotieven dichtbij de bron geanalyseerd zodat men snel profiteert van waardevolle inzichten.

Realtime analytische inzichten
“De locomotieven van GE Transportation zijn uitgerust met edge devices die honderden data-elementen per seconde genereren”, vertelt Garret Fitzgerald, General Manager Transport Intelligence bij GE Transportation. “We hebben voor SAS Event Stream Processing gekozen, zodat de klanten die onze locomotieven inzetten real-time analytische inzichten uit deze data kunnen halen en sneller goederen en diensten kunnen leveren. Hoewel we nog in de integratiefase zitten van dit project, merken we dat de software makkelijk te implementeren en gebruiken is.”

GE integreert de software van SAS met Predix Machine en Predix Edge Manager. Deze gecombineerde oplossing helpt real-time inzichten te krijgen en de prestaties te verbeteren, door streaming edge analytics direct aan boord van de locomotieven toe te passen. De ambitie van GE Transportation is om meer dan 1.000 locomotieven in Noord-Amerika van deze oplossing te voorzien.

Presentatie tijdens Analytics Experience
Garret Fitzgerald gaat samen met Randy Guard, CMO van SAS, verder in op het toepassen van event stream processing op IoT-data tijdens Analytics Experience.
Dit internationale analytics-congres vindt van16 tot en met 18 oktober plaats in Amsterdam.