Geplaatst door Innovatiefonds NH

Geld van Innovatiefonds NH voor software voor klantenbinding

Bits of Stock B.V., een startup gevestigd in Amsterdam, heeft een converteerbare lening ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland. Met deze financiering ontwikkelt het bedrijf een oplossing voor merken om de klantenbinding te versterken.

De oplossing van Bits of Stock maakt het mogelijk om klanten een aandelenpositie in het bedrijf van het merk te laten opbouwen. Dit is met name relevant voor merken waarvan het bedrijf niet genoteerd staat op een aandelenbeurs. Een aantal grote ketens gaan de oplossing toepassen in hun klant contacten. Daaruit moet blijken of de consumenten het opbouwen van een aandelen positie waarderen.

Arash Asady, CEO van Bits of Stock B.V.: “Met de Financiering van het Innovatiefonds Noord-Holland is het voor Bits of Stock mogelijk om de waarde te laten zien van een nieuw soort loyaliteitsprogramma, gebaseerd op aandelen. We maken het hierbij mogelijk voor merken om hun klanten te veranderen in aandeelhouders en zo een sterke emotionele band met hen te creëren voor in de toekomst. Bij een succes zal hiermee een nieuw tijdperk van loyaliteitsprogramma’s worden ingeslagen. Een manier van belonen die daadwerkelijk interessant is voor de consument.”

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “De fintech oplossing van Bits of Stock is een aanvulling op de bestaande oplossingen voor merken om klanten te binden. Wat vroeger het plakken van bonnetjes was of het verzamelen van punten kan met Bits of Stock op een nieuwe manier worden ingevuld en versterkt hopelijk de band met de consument. Dat een aantal grote ketens de oplossing gaan testen is natuurlijk heel belangrijk om de marktacceptatie te kunnen bepalen.”

OVER HET INNOVATIEFONDS NOORD-HOLLAND

Het Innovatiefonds Noord-Holland is een initiatief van de Provincie Noord-Holland, de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC en Sanquin, met steun door de Europese Unie via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het Fonds ondersteunt ondernemers in de Provincie Noord-Holland met financiering van innovatie in de fase van Proof-of-Concept. Het Fonds verstrekt converteerbare leningen. De looptijd van het eerste fondsdeel is 2018-2023. www.innovatiefondsnoordholland.nl

OVER BITS OF STOCK

Ons doel bij Bits of Stock is het teruggeven van vermogen aan de minst investerende generatie in de geschiedenis. Steun ons in onze missie om van consumenten aandeelhouders te maken waarbij sterke emotionele banden kunnen worden gevormd met de deelnemende merken. Krijg Bits of Stock bij elke uitgave die je doet bij je favoriete merken. Wij zijn een fintech startup uit Amsterdam die de loyaliteits- en klantenkaart sector ontregelen. Bits of Stock is in 2019 ontstaan in New York door het koppelen van kennis en ervaring op het gebied van tech en Wall Street, waarna het uitblonk op verschillende podia, zoals bij de Startupbootcamp, een van de bekendste startup accelerator programma’s uit Amsterdam.