Industry Wire

Geplaatst door Acapture

Generatie Z winkelt net zoveel online als in de winkel

Amsterdam, Nederland – 4 mei 2017 – Acapture, een internationale, data-gedreven omnichannel PSP, heeft de bevindingen uit een nieuw whitepaper onthuld; Toekomstige Trends in Consumentengedrag. Het rapport onderzoekt de voorkeuren van de jongste en grootste groep digitale consumenten – Generatie Y en Generatie Z, en het bevestigt dat de retail in 2020 persoonlijker, interactiever en meer omnichannel MOET worden.

Beide consumentengroepen zijn geboren of opgegroeid met constante toegang tot internet, en zijn het gewend om online over de grens te winkelen. Uit het onderzoek is gebleken dat Generatie Z-consumenten persoonlijke interactie net zo hoog waarderen als digitaal contact. Ze geven er de voorkeur aan om alle platforms en kanalen met elkaar te combineren, van mobiel en wearables tot ervaringen in een fysieke winkel. Meer dan de helft kiest voor persoonlijk contact, ondanks dat ze moeiteloos gebruikmaken van de huidige technologieen. En meer dan tweederde winkelt het liefst in een fysieke winkel.

“We zien het consumptiegedrag van een hele groep jongeren,” legt Gijs op de Weegh, Chief Operating Officer bij Acapture, uit. “Terwijl Generatie Y liever volledig online communiceert, gaat onze jongste generatie terug naar traditionele winkelkanalen, waarbij wordt gekozen voor persoonlijke interacties en het ontwikkelen van hun interpersoonlijke vaardigheden.”

Deze vernieuwde focus op offline ervaringen is van groot belang voor de toekomstplanning van retailers. Generatie Z vindt kwaliteit en merkethiek belangrijker dan de prijs, en verwacht persoonlijke interacties. Dit onderzoek heeft aangetoond dat omnichannel meer is dan alleen een modewoord, waardoor verkopers er vandaag de dag veel aandacht aan zouden moeten besteden.

Het onderzoek heeft aangetoond dat 40 procent van de consumenten een extra aankoop doet als ze een fysieke winkel bezoeken om een online bestelling op te halen. Het ophalen van online bestellingen blijft voor verkopers een van de meest efficiente middelen om hun online en offline kanalen met elkaar te verenigen en hun conversiepercentages te verhogen. Fysieke aanwezigheid biedt de mogelijkheid om een gedenkwaardige, persoonlijke service te bieden; een toegevoegde waarde voor de consument en een 360-graden merkervaring.

In het rapport wordt verder uitgelegd dat retailers die persoonlijke en interactieve ervaringen willen aanbieden, kunnen profiteren van datawetenschap, kunstmatige intelligentie en machinaal leren. Het correct analyseren van gegevens kan worden gebruikt om toekomstige trends, waarschijnlijkheden en koopgedrag te voorspellen, zodat gerichte marketing mogelijk is. Bedrijven maken gebruik van datawetenschap als middel voor innovatie, productie, klantgerichtheid en groei.

“Machinaal leren wordt in de retail steeds belangrijker,” gaat Gijs op de Weegh verder. “Kennis krijg je niet alleen door het analyseren van gegevens, maar door je aan te passen aan nieuwe bronnen, om betrouwbare, herhaalbare beslissingen te nemen en betere resultaten te produceren.”

Meer inzichten in consumentengedrag en kansen in omnichannel, nieuwe technologieen, virtuele realiteit en kunstmatige intelligentie zijn te vinden in Acapture’s nieuwste whitepaper, Toekomstige Trends in Consumentengedrag, welke gratis beschikbaar is.

Over Acapture

Acapture is de dochteronderneming van Payvision, een van ’s werelds snelst groeiende betaalpartners. Acapture is gecertificeerd als betalingsinstelling door de Nederlandse Centrale Bank en werk samen met Payvision om de omzet van verkopers te maximaliseren en hun bedrijf wereldwijd te laten groeien via een complete datagestuurde omnichannel betalingsoplossing die in staat is om een betaling in elke fase te beheren, van de kassa via het afrekenen naar de afwikkeling.

Samen met haar moedermaatschappij Payvision, kreeg Acapture bij de MPE Awards in Berlijn in 2017 de award voor Beste PSP uitgereikt. Het is gespecialiseerd in het maximaliseren van de omzet van verkopers en marktplaatsen met internationale ambities. Acapture’s systeem is voorzien van SlicePay, waarmee geld uit een enkele transactie over meerdere partijen kan worden verdeeld. Datawetenschap wordt gebruikt voor verbeterde autorisatietarieven en met behulp van een RESTful API kan integratie binnen een dag plaatsvinden. Acapture biedt flexibele en geconsolideerde rapportages en een gestroomlijnd afstemmingsproces. Kaarten van over de hele wereld worden geaccepteerd. En Acapture accepteert meer dan 80 van de meest populaire alternatieve betaalmethoden en meer dan 160 transactievaluta’s.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht