Geplaatst door Teleplan International N.V.

Gilde kondigt openbaar bod aan op alle aandelen van Teleplan

Gilde is daarom voornemens een openbaar bod uit te brengen, waarbij aandeelhouders van Teleplan 2,50 euro per aandeel wordt geboden. Het voorgenomen overnamebod zal aanbevolen worden door zowel de raad van bestuur als de raad van commissarissen van Teleplan.

Strategische motivering
Het voorgenomen bod zal verschillende voordelen hebben voor Teleplan en zijn aandeelhouders, werknemers, klanten en overige belanghebbenden. Het voorgenomen bod biedt de huidige aandeelhouders van Teleplan de mogelijkheid om hun belang in Teleplan te verkopen met een aantrekkelijke premie. Als investeerder voor de lange termijn ondersteunt Gilde de algemene groeistrategie van Teleplan. Gilde zal zijn financiële middelen en deskundigheid inzetten om de groeistrategie van Teleplan te versnellen, zowel via organische groei als door acquisities. “Wij zijn zeer tevreden dat we in Gilde een stabiele en financieel solide aandeelhouder hebben gevonden die Teleplan naar het volgende niveau kan brengen”, zegt CEO Gotthard Haug van Teleplan over het overnamebod.

Nikolai Pronk, partner bij Gilde Buy Out Partners dat het Gilde Buy-Out Fund IV adviseert, zegt over het overnamebod: “Gilde kijkt ernaar uit meerderheidsaandeelhouder te worden van Teleplan en te gaan samenwerken met het management om de groeistrategie te ondersteunen en Teleplans lifecycle-care-oplossingen voor elektronische producten verder te versterken.”

Aanbeveling
Na een grondige afweging van alle strategische, financiële en sociale aspecten van de voorgestelde transactie ondersteunen zowel de raad van commissarissen als de raad van bestuur van Teleplan – die hierbij geadviseerd worden door ABN AMRO Bank N.V. – het voorgenomen overnamebod en de daarin gestelde voorwaarden, en zijn tot de conclusie gekomen dat het bod in het belang is van de aandeelhouders van Teleplan en alle andere belanghebbenden. De raad van commissarissen en de raad van bestuur bevelen de aandeelhouders van Teleplan aan om in te gaan op het bod.

Details van het overnamebod
Gilde is voornemens, via het door hen gecontroleerde overnamebedrijf AMS Acquisition B.V., een openbaar overnamebod in contanten te doen op alle uitstaande aandelen van Teleplan tegen een prijs van 2,50 per aandeel. Deze prijs betekent:

• Een premie van 28% ten opzichte van de laatste slotkoers van 1,96 euro.
• Een premie van 28% ten opzichte van de volumegewogen gemiddelde aandelenkoers over de afgelopen 90 handelsdagen van 1,96 euro.
• Een premie van 26% ten opzichte van de volumegewogen gemiddelde aandelenkoers over de afgelopen 24 maanden van 1,98 euro.

• Naar verwachting zal de acceptatieperiode van start gaan in januari 2011 nadat toestemming is verleend aan het biedingsdocument door de Duitse beurstoezichthouder BaFin.
• Gilde verwacht het bod in februari 2011 gestand te kunnen doen.

De grootaandeelhouders, die bij elkaar meer dan 53% van het op dit moment uitgegeven en uitstaande aandelenkapitaal van Teleplan vertegenwoordigen, hebben onherroepelijk toegezegd dat zij hun stukken op de eerste dag van de acceptatieperiode zullen aanbieden in overeenstemming met de bepalingen en voorwaarden van het bod. De leden van de raad van bestuur en de raad van commissarissen zijn overeengekomen gezamenlijk een belang van circa 1% aan te bieden.

Het bod heeft als voorwaarde dat tenminste 75% van het huidige volledig verwaterde aandelenkapitaal van Teleplan wordt aangeboden, en is verder onderhevig aan de gebruikelijke voorwaarden die zijn vermeld in het biedingsdocument.

AMS Acquisition B.V. zal gefinancierd worden met kapitaal dat beschikbaar gesteld wordt door Gilde, en met kredietfaciliteiten verstrekt door Rabobank en ABN AMRO Bank N.V.

Over Teleplan
Teleplan International N.V. is wereldwijd toonaangevend in high-tech after-market services op het gebied van computers, consumentenelektronica en communicatieapparatuur (de “3 C’s”). De dienstverlening loopt uiteen van eenvoudige reparaties tot geavanceerde technologische en elektronische oplossingen. Het bedrijf heeft 18 vestigingen wereldwijd: in Europa, Noord-Amerika, Azië en Australië. Het hoofdkantoor is gevestigd te Schiphol, WTC. Teleplan heeft circa 5.200 werknemers.

Voor meer informatie:
Monika Collée
Corporate Director Communications & Investor Relations
Tel.: + 31 (0) 85 273-3681
Mobiel: +31 (0) 6 11 10 90 49
E-mail: monika.collee@teleplan.com

Over Gilde Buy Out Partners
Gilde Buy Out Partners is een toonaangevende investeringsmaatschappij in het middensegment van de Europese markt en heeft een beheerd vermogen van meer dan 2 miljard euro. Sinds de oprichting in 1982 heeft Gilde geïnvesteerd in meer dan 250 ondernemingen in Nederland en de omringende landen als Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Het huidige investeringsfonds, Gilde Buy-Out Fund IV, heeft een uitstaand kapitaal van 800 miljoen euro waarin wordt deelgenomen door meer dan 30 internationale investeerders, waaronder pensioenfondsen, banken, verzekeraars en staatsfondsen. Gilde houdt meerderheidsbelangen in onder meer Hans Anders Retail Group, Hofmann Menü, Nedschroef, Powerlines en Plukon Royale.

Voor meer informatie:
Koos Teule
Director Investor Relations
Tel.: +31 (0) 30 219 2537
Email: teule@gilde.com

Important information: This press release is neither an offer to purchase, nor a solicitation of an offer to sell, shares. The final conditions and further provisions regarding the offer will be communicated in the offer document after the publication has been approved by the German Federal Financial Supervisory Authority (BaFin). AMS Acquisition B.V. reserves the right to change terms and conditions of the offer to the extent permissible under applicable law. Shareholders of Teleplan International N.V. are strongly advised to read the offer document as well as all other documents in connection with the offer as soon as these are published, since these will contain important information.

Noot:
Dit persbericht verschijnt ook in het Engels. Mochten er hierdoor onduidelijkheden optreden, dan is de Engelse versie doorslaggevend.