Geplaatst door Girav

Girav gaat internationaal, Stefan van den Berg nieuwe CMO

Girav heeft zich versterkt met Stefan van den Berg die per 1 april Chief Marketing Officer wordt voor het in Amsterdam gevestigde online kleding merk bekend van de lange T-shirts voor mannen.

Girav wil internationaliseren en de leidende positie in de huidige nichemarkt versterken. Er is veel vraag uit het buitenland getuige het feit dat er bestellingen zijn uit maar liefst 45 landen wereldwijd.  Nederland en Duitsland zijn in volume momenteel nog steeds de belangrijkste afzetmarkten. Girav wil de komende jaren ook een stevige, leidende positie in andere landen binnen met name Europa realiseren.

Van den Berg gaat naast internationalisatie ook de propositie en het merk verder aanscherpen. ‘Girav is een fantastisch merk met een sterke onderscheidende propositie, kwalitatief hoogwaardige producten en een grote groep loyale klanten. Girav is hierdoor enorm gegroeid sinds de oprichting in 2010. Deze stevige fundering en de ‘online only’ propositie geeft veel mogelijkheden om snel verder te groeien. Bovendien is er al veel vraag uit het buitenland en kijk ik ernaar uit om, samen met het enthousiaste team, ook mannen in deze landen de voordelen van lange Girav shirts te laten ontdekken!’

Volgens Jopie Geerts en Erik de Weerd, oprichters en eigenaren van Girav is Van den Berg is een echte marketingman met een breed netwerk in binnen- en buitenland. ‘Hij heeft zijn sporen verdient met het introduceren van online merken en concepten in nieuwe markten. Zo was hij in het verleden nauw betrokken bij de introductie en groei van Autotrack, Funda en mede verantwoordelijk voor de marketing van diverse radiostations. Afgelopen 10 jaar was hij verantwoordelijk voor de introductie en succesvolle uitrol van de internationale datingsite Lexa.nltot meest succesvolle datingsite in Nederland en de lancering van Max&Luna als populairste lifestyle community en E-commerce platform voor honden en katten liefhebbers’.