Industry Wire

Glamour Sales bereikt Chinese klant op zijn mobiel

Innovatieve een-op-een marketing heeft de toekomst. Dat bewijst het online modeplatform Glamour Sales, dat zijn Chinese klanten rechtstreeks bereikt via onder meer de app WeChat. Webpower maakte een en ander mogelijk en ziet vergelijkbare mogelijkheden voor Europese bedrijven.

Glamour Sales is het grootste Chinese e-commerceplatform voor luxemerken in mode en lifestyle. Begonnen in 2010, heeft het inmiddels 2,5 miljoen klanten met een online profiel. Dit aantal groeit elke dag met ongeveer 2500. Glamour Sales ziet de omzet stijgen sinds het met behulp van webpower een flinke stap nam richting de Chinese klant. Die kan tegenwoordig via zijn smartphone een-op-een met het bedrijf communiceren.

Om deze slag te kunnen maken, heeft Glamour Sales de database van online profielen grondig geanalyseerd. De profielen zijn behalve op basis van demografische gegevens, ook op basis van koophistorie, interesses en klikgedrag gesegmenteerd. Met tools van webpower kan de customer journey worden gemonitord.

Deze wetenschappelijke en gestructureerde benadering stelt Glamour Sales in staat om een directe brug naar de klant slaan. Persoonlijk afgestemde berichten worden met een doordachte afwisseling verstuurd via e-mail, sms en vooral WeChat. WeChat houdt het midden tussen WhatsApp en Facebook en heeft ruim 350 miljoen gebruikers. Op hun WeChat ontvangen Glamour Sales-klanten bijvoorbeeld kortingscodes, of delen ze nieuwe collecties met anderen. Bovenal kunnen ze een-op-een de dialoog aangaan met het bedrijf.

De resultaten van deze aanpak zijn zeer tastbaar: de ROI van e-mailmarketing steeg met maar liefst 125 procent en de traffic naar de website met 44 procent.

Het is geen toeval dat deze innovatieve koers zich juist in China manifesteert. Dit land is op het gebied van moderne een-op-een marketing volop in beweging. Zelfs retailreuzen als Alibaba weten ondanks enorme volumes dergelijke innovaties toe te passen.

Volgens webpower lonken deze mogelijkheden ook voor Europese spelers. Innovatieve een-op-een marketing is met de tools van webpower goed te passen binnen uw multichannelstrategie. Dankzij mobiele innovaties wordt de weg naar de klant steeds meer vrij. Webpower helpt bedrijven om vol overtuiging deze weg in te slaan.

Over webpower
Webpower is een internationale speler in smart email marketing en marketing automation oplossingen. Dit betekent:
• beter inzicht in (online) klantgedrag en klantprofiel
• hogere engagement door persoonlijke en relevante communicatie
• grotere besparing in tijd en kosten door automatisering
• consistente klantervaring door een geïntegreerde cross-channel aanpak
• hogere conversie uit online marketing communicatie

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht