Google Cloud lanceert nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers wereldwijd

- Nieuwe generatieve AI-gedreven oplossing voor conversational commerce helpt retailers bij eenvoudige implementatie van chatbots voor online shopping.
- De moderne klantenservice-oplossing biedt gepersonaliseerde en geoptimaliseerde ervaringen.
- Nieuwe oplossing voor het uitbreiden van catalogi die het proces van product-inventarisering voor retailers versnelt en vereenvoudigt. Het zorgt ook voor een verbetering op vlak van productontdekking.
- Google Cloud’s zoektechnologie voor retailers is uitgebreid met een LLM (Large Language Model) om shoppers te helpen eenvoudiger producten te vinden en te ontdekken.
- Google Distributed Cloud Edge, een gecombineerd edge hardware- en softwareaanbod, om retailers te helpen om gemakkelijk applicaties en AI-innovaties te implementeren, beheren en schalen op duizenden locaties.
Amsterdam, 11 januari 2024 – Voorafgaand aan NRF 2024, het grootste evenement in de retailindustrie, onthult Google Cloud vandaag nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Deze zijn bedoeld om retailers te ondersteunen bij de personalisering van online shopping, de modernisering van activiteiten en de transformatie van technologische toepassingen in winkels. Google Cloud kondigt drie nieuwe generatieve AI-oplossingen aan, gericht op het implementeren van geavanceerde virtuele tools op websites en mobiele apps, het verbeteren van klantenservice-ervaringen en het transformeren van product-inventarisering voor retailers. De zoektechnologie voor retailers wordt ook geüpdatet met Vertex AI Search, dat gebruikmaakt van een LLM, aangepast aan elke individuele retailer. Verder omvat de aankondiging Google Distributed Cloud Edge, een nieuw hardware- en softwareaanbod, die retailers helpt om krachtige rekenkracht en informatieopslag direct naar fysieke winkels te brengen. “Generatieve AI is binnen slechts een jaar geëvolueerd van een weinig erkend concept tot één van de snelst opkomende technologieën in de sector en een essentieel onderdeel geworden op de agenda van talloze retailers”, zegt Carrie Tharp, vicepresident Strategic Industries bij Google Cloud. “AI-oplossingen zijn klaar voor implementatie en hebben het vermogen om groei te versnellen, efficiëntie te verhogen, innovatie te stimuleren en menselijke inspanningen te verminderen. De recente innovaties van Google Cloud kunnen retailers helpen om waarde te realiseren in 2024.” Gepersonaliseerde ervaring en virtuele assistent Google Cloud’s nieuwste oplossing voor conversational commerce maakt het voor retailers eenvoudig om generatieve AI-aangedreven virtuele assistenten direct in te zetten op hun websites en mobiele apps. Zo kunnen retailers gemakkelijk virtuele assistenten creëren die zinvolle en duidelijke gesprekken voeren met shoppers, terwijl ze op basis van de voorkeuren van de klant productopties aanbieden. Stel dat een shopper op zoek is naar een formele jurk voor een bruiloft. De virtuele assistent kan met hen communiceren en op basis van voorkeurskleuren, locatietype, weersomstandigheden, bijpassende accessoires en budget gepersonaliseerde productopties aanbieden.Deze nieuwe oplossing kan draaien op het Vertex AI-platform van Google Cloud of geïntegreerd worden in de bestaande applicaties van catalogusbeheer van een retailer. Hierbij maakt het gebruik van generatieve AI-modellen van Google Cloud, zoals Gemini Pro en Imagen 2, evenals tools zoals Vertex AI Search en Conversation. Google Cloud heeft een nieuwe LLM-functie geïntroduceerd in Vertex AI Search voor retail, waarmee gekwalificeerde retailers nu een op maat gemaakte LLM kunnen integreren in hun productcatalogus en zoekpatronen van klanten. Hierdoor kunnen retailers hun vermogen verbeteren om bij zoekopdrachten relevante producten effectiever weer te geven, doordat potentiële producten specifieker worden gerangschikt op basis van specifieke zoektermen. Generatieve AI-oplossingen die klantenservice en catalogusbeheer transformeren De nieuwe oplossing van Google Cloud voor de modernisering van de klantenservice, die wordt aangedreven door een aantal AI- en generatieve technologieën, waaronder Vertex AI, kan retailers helpen om de zelfbediening en betrokkenheid van klanten te verbeteren. Deze oplossing integreert moeiteloos met het bestaande verkoopbeheersysteem (CRM) van een retailer, waardoor deze AI-gestuurde tussenpersonen kan implementeren, aangestuurd door de Gemini Pro- en PaLM 2-familie van LLMs van Google Cloud.De tools voeren verschillende taken uit, waaronder het verstrekken van gepersonaliseerde productaanbevelingen, het plannen van afspraken en het monitoren van orderstatussen. Met geavanceerde vertaalmogelijkheden en door AI aangedreven chat-samenvattingen draagt de oplossing bij aan een gepersonaliseerde klantenservice-ervaring en verhoogt het de productiviteit van medewerkers met geconsolideerde informatie en realtime suggesties. Retailers kunnen verschillende kanalen van klantbetrokkenheid beheren, zoals e-mail, tekst, telefoon en online chat, en naadloos schakelen tussen deze kanalen tijdens klantenservice-interacties. Deze technologie biedt retailers de mogelijkheid om hun klanten beter te begrijpen. De nieuwe catalogus- en contentoplossing versnelt en vereenvoudigt het proces van product-inventarisering voor retailers. Met behulp van generatieve AI-technologieën zoals Vertex AI, Gemini Pro en het Imagen 2-model, kan de oplossing productafbeeldingen en beschrijvende tekst creëren en analyseren. Hierdoor genereert de oplossing automatisch content, waaronder overtuigende productbeschrijvingen, product metagegevens, aangepaste taal voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en meer. De oplossing omvat ook een vriendelijk webgebruikersinterface, speciaal ontworpen voor menselijke beoordeling en beheer van door generatieve AI gecreëerde content door niet-technisch personeel van de retailer. In-store technologieën moderniseren met een gecombineerd hardware- en softwareaanbod Het volledig beheerde hardware- en softwareaanbod van Google Cloud helpt retailers moderne klantervaringen met AI te leveren op duizenden locaties met weinig of geen internetbereik. Google Distributed Cloud Edge helpt retailers om kostbare IT-middelen te besparen met drie compacte servers die in bijna elke winkel kunnen worden geïnstalleerd en worden beheerd door Google Cloud. Met dit flexibele product kunnen retailers op de achtergrond snel gebruikstoepassingen zoals winkelanalyse, foutloos afrekenen en gestroomlijnde winkeloperaties uitvoeren.De schaalbare technologie maakt het voor retailers mogelijk om next-generation-toepassingen te implementeren, zoals op AI gebaseerde oplossingen voor een naadloze kassaervaring voor shoppers. Bovendien levert, implementeert, bedient en onderhoudt Google Cloud de hardware, zodat retailers zich kunnen richten op de detailhandel. De drie nieuwe generatieve AI-oplossingen van Google Cloud voor retailers zijn allemaal cloud-native, op service gebaseerde AI-oplossingen, beschikbaar in het eerste kwartaal van 2024. De LLM-mogelijkheid in Vertex AI Search voor retail is nu beschikbaar voor gekwalificeerde retailers in een openbare preview, met algemene beschikbaarheid later dit jaar. Google Distributed Cloud Edge voor retailers zal ook algemeen beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2024. Alle informatie vind je terug via deze link. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.