Geplaatst door GPS Buddy

GPS-Buddy introduceert geavanceerde driver app

Almere, 3 april 2017 – GPS-Buddy, trendsetter op het gebied van slimme oplossingen voor ambulante medewerkers, fleet- en assetmanagement, kondigt de introductie van haar geavanceerde driver app aan. Met deze app, die per direct voor Android toestellen beschikbaar is, kunnen planners en chauffeurs snel en efficiënt met elkaar communiceren. Daarnaast kunnen planners op basis van real-time informatie o.a. lastminute opdrachten inplannen. Voor chauffeurs heeft de app als groot voordeel dat zij snel kunnen anticiperen op calamiteiten en altijd de meest efficiënte ritplanning tot hun beschikking hebben. Omrijden of onnodige stilstand wordt op die manier vermeden. Tot slot zorgt gebruik van de oplossing voor een sluitende ritregistratie, niet alleen met betrekking tot het aantal kilometers, maar ook met betrekking tot de verloning. Zo draagt het gebruik van de app bij aan een sterke reductie van de administratieve lasten.

Naast een grote besparing op personeelsuren, is de driver app tegelijkertijd een kans om de dienstverlening aan klanten aanzienlijk te vergroten. Zo kan een chauffeur zijn taken inzien en als een taak is afgerond deze voltooid melden. Eventuele emballage kan worden geregistreerd en indien gewenst kan worden gekozen voor het tekenen van een afleverbon. Planners kunnen in de online omgeving zo in één oogopslag, real-time, zien welke taken zijn afgerond zonder dat daarvoor steeds telefonisch contact nodig is. Dit betekent een grote reductie van de telefoonkosten en zorgt voor meer rust bij het administratieve personeel. Er wordt gewerkt met real-time data; ook een klant heeft met de online omgeving de mogelijkheid altijd over de meest actuele status te beschikken, zonder daarvoor telkens contact op te hoeven nemen met de vervoerder.

Tot slot draagt het gebruik van de driver app bij aan de bewustwording rondom de rijstijl van de chauffeur.

Deze kan door chauffeurs en planners via het dashboard bekeken worden, wat het bewustzijn van een correcte rijstijl bevordert.  De meeste chauffeurs gaan hierdoor netter en zuiniger rijden wat een flinke besparing aan brandstofkosten, boetes en extra onderhoud kan opleveren.

De Driver App is per direct te downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gpsbuddy&hl=en