Geplaatst door Qandidate.com

Gratis Recruitment Software Leverancier Qandidate.com Viert Haar Eerste Verjaardag

Rotterdam, 13 februari, Qandidate.com, de Europese leverancier van gratis recruitment software viert vandaag haar eerste jubileum. Vandaag, precies één jaar geleden, werd de huidige publieke Beta versie van Qandidate.com geïntroduceerd aan de markt. Sindsdien is er veel gebeurd.

“Het was geweldig”, vertelt Remy Verhoeven, CEO en co-founder van Qandidate.com. “Terugdenkend aan het afgelopen jaar, had ik echt niet kunnen voorstellen hoe positief de markt op ons concept van gratis recruitment software zou reageren. De reacties waren overweldigend”, gaat Verhoeven verder. “In de eerste weken na de lancering waren wij nog steeds bezig met het verstrekken van toegang tot Qandidate.com aan de klanten in de wachtrij.”

Op dit moment hebben meer dan 3000 bedrijven zich ingeschreven voor Qandidate.com. Gemiddeld verwelkomen wij tussen de 80 en 100 nieuwe bedrijven per week en onze klanten hebben afgelopen jaar gezamenlijk meer dan 110.000 kandidaten verwerkt in Qandidate.com.

“Hoewel ons gratis recruitment systeem momenteel alleen beschikbaar is in het Engels en Nederlands – meer talen zullen volgen in de loop van tijd – zien wij een breed scala aan bedrijven van over de hele wereld in ons klanten bestand”, voegt Verhoeven toe. “Van de Ethiopian Agricultural Transformation Agency tot A-label retailers en publishers in Nederland en het Verenigde Koninkrijk.”

Het team heeft een aantal nieuwe versies van Qandidate.com uitgebracht gedurende de laatste 12 maanden. Een media web shop – die de gebruiker in staat stelt om zijn eigen externe recruitment campagne op te zetten en te lanceren, additionele rapportage mogelijkheden en een support-functie binnen het systeem, zijn enkele van de voorbeelden. “Wij verwachten binnenkort een nieuwe versie uit te brengen,” zegt Verhoeven. “Deze nieuwe versie zal onze klanten een flexibelere manier van inloggen bieden. Na de komende release zullen wij doorgaan met het ontwikkelen van een recruitment rapportage en anaytics dashboard, naast een aantal andere uitbreidingen die zijn voorgedragen door onze klanten.”

Naast het enorme aantal bedrijven wat gebruik is gaan maken van groei van Qandidate.com en de ontwikkeling van Qandidate.com’s gratis recruitment functionaliteiten, is er ook veel gebeurd binnen de Qandidate.com organisatie. Wij zijn genomineerd voor een aantal awards, waarbij wij zelfs de halve finale van de Accenture Innovation Awards hebben behaald. Wij hebben een marketing directeur aangetrokken en hebben ons Raad van Advies gecompleteerd met Michiel Muller, Simon Guild, Quintin Schevernels en Marc Duijndam.

“Ik ben werkelijk trots op wat wij de afgelopen 12 maanden hebben bereikt, met name wanneer je weet dat het bereikt is met een kleine, maar getalenteerde en zeer gemotiveerde groep mensen en zonder de grote budgeten die andere software leveranciers hebben.”, zegt Verhoeven. “Klanten schrijven zich in bij Qandidate.com, omdat ze op zoek zijn naar een alternatief voor de bestaande vaak complexe en dure recruitment systemen. Het is de intuïtieve manier waarop wij Qandidate.com hebben ontwikkeld, waardoor klanten ons weten te vinden en waarderen. Wij kijken uit naar een nieuw jaar vol met nieuwe ideeën en natuurlijk een hoop fun.”