Groei CHEQROOM zet zich door op verschillende niveaus

Gent, 5 november 2013 – CHEQROOM een jonge Belgische startup opgericht in februari van dit jaar kondigt een aantal nieuwigheden aan.

CHEQROOM is een Belgische onderneming die met innovatieve software bedrijven helpt aan efficiënt inventarisatiebeheer te doen. Bijna een jaar geleden won CHEQROOM (toen nog onder Bitmunks) de vermaarde Microsoft BoostCamp. Sindsdien is CHEQROOM als standalone cloud based platform gelanceerd.

Meer innovaties

In het afgelopen jaar is CHEQROOM de software blijven ontwikkelen en verbeteren. Inmiddels is de derde generatie van de software beschikbaar. Met het vernieuwde platform kunnen items voortaan altijd en overal gelokaliseerd worden. Er is een Excel export functie geïntegreerd en voor een nog betere gebruikservaring is er naast een aantal kleine verbeteringen gesleuteld aan de look & feel. Voor de mobiele gebruikers is er naast de iOS app nu ook een Android versie.

Uitbreiding management

De keuze om te blijven innoveren zal uiteindelijk leiden tot een sterkere groei. Om de uitbouw mee te ondersteunen kiest CHEQROOM voor een uitbreiding van het management en heeft hiervoor Henk Schepens aangetrokken. In een vorig leven was Schepens directeur en mede-eigenaar van online marketing bureau Netsociety België. Hij zal samen met oprichter Vincent Theeten het algemene beleid voeren. Schepens zal zich vooral bezighouden met het commerciële beleid. Met zijn inbreng vanuit een uitgesproken online marketing achtergrond gecombineerd met een natuurlijk talent voor ondernemerschap zal hij CHEQROOM helpen naar een volgend niveau te brengen.

Grotere markt

Al sinds de start van CHEQROOM kende de onderneming vooral klanten in de Verenigde Staten. “Dit blijft uiteraard een belangrijke markt voor ons waar nog veel opportuniteiten zijn”, zo weet Schepens. Ons cliënteel bestaat vooral uit kleinere bedrijven en zelfs eenmanszaken. Via het internet zijn die niet altijd even goed bereikbaar. We zullen in de toekomst daarom ook andere kanalen inzetten. Online richten we ons in een volgende stap op andere Engelstalige gebieden in de wereld zoals Canada, Australië, enz…” Ook dichterbij huis ziet Schepens kansen en mogelijkheden. “Het voordeel van je eigen markt is dat je meer buzz kunt creëren en de gebruikte kanalen beter kunt controleren. We gaan dan ook actief op zoek naar partners in Nederland en België die onze software aan hun klanten kunnen aanbieden”, besluit Schepens.