Geplaatst door Influentials

Groeigeld voor Influentials moet wereld van influencers toegankelijk maken

Met al ruim 120.000 euro funding op zak gaat influencer marketingplatform Influentials vandaag live met een crowdfunding campagne op platform Symbid. De campagne staat vanaf nu 30 dagen open om verder gefinancierd te worden. Einddoel is 250.000 euro. Met het groeigeld ontwikkelt Influentials een white label oplossing voor bureaus en zal worden geïnvesteerd in software die zal vergemakkelijken om influencers uit te betalen.

Met haar software is Influentials de online schakel tussen bedrijven enerzijds en influencers anderzijds. De start-up is al actief voor onder andere Coolblue, PostNL en L’Oreal. “Wij zijn ervan overtuigd dat over een paar jaar ieder groter bedrijf een influencer marketeer in dienst heeft daar waar ieder bedrijf tegenwoordig ook een social media marketeer heeft werken.”, aldus founder Jolique Möller.

Online oplossing met de juiste ethiek
De laatste tijd is er bij grote bedrijven, waaronder bij Unilever een schoon- maakronde geweest waarbij banden met influencers die volgers kopen verbroken zijn. Influentials is al twee jaar bezig om met de juiste ethische waarde een online oplossing te maken waarbij bedrijven en bureaus makkelijk influencers aan zich kunnen binden. Een oplossing die bovendien optimaal inzicht biedt in statistieken en resultaten. Möller: ”Onze missie is om de wereld van influencers toegankelijk en transparant te maken. Onze tool is nu al succesvol geweest voor 468 campagnes. Met de investering kunnen wij onze tool nog beter optimaliseren en verder opschalen.”

Glasnost launching customer white label
Met het investeringsgeld wordt het ‘Influentials white label’, een oplossing speciaal voor bureaus, verder doorontwikkeld. Via deze weg kunnen PR, communicatie- en reclamebureaus in een eigen omgeving campagnes voor hun klanten managen. Creatief PR Bureau Glasnost is launching customer van dit nieuwe product. Via een eigen omgeving kan Glasnost in de toekomst eigen campagnes beheren. “Wij willen in de wereld van native advertising dezelfde transparantie brengen als wat we in de wereld van PR hebben gebracht. Daarvoor is Influentials bij uitstek de oplossing voor” , aldus Wouter Glaser, eigenaar van Glasnost

AI & machine learning
Naast de koppeling tussen adverteerders en influencers, biedt Influentials haar klanten de mogelijkheid zelf campagne te beheren. Statistieken en resultaten staan hierbij centraal. Indien Influentials met deze financieringsronde €500.000 op zal halen dan gaat het het ontwikkelteam van Influentials zich richten op het ontwikkelen van AI, machine learning en het integreren van social media advertentiebeheer binnen het platform. Met AI gaat Influentials bedrijven en influencers met elkaar verbinden op basis van profiel, bereik en interesses. Door middel van machine learning kan de software actieve en inactieve volgers van elkaar scheiden. Hiermee geven ze het daadwerkelijke bereik van een influencer weer. De campagne is te zien op Symbid: https://www.symbid.nl/ideas/8346-influencer-marketing-software/updates