GX Software voor 5e keer in Gartner’s Magic Quadrant voor WCM

GX Software staat voor de vijfde achtereenvolgende keer in het ‘Magic Quadrant for Web Content Management’ van Gartner. Dit toonaangevende onderzoeksbureau evalueert jaarlijks internationale WCM-leveranciers en rapporteert zijn bevindingen in het Magic Quadrant.
Software voor sales én service
Een van de aanbevelingen is dat GX Software uitermate geschikt is voor servicegerichte organisaties, waarbij de klantcommunicatie niet ophoudt nadat iemand een product heeft gekocht, maar juist begint bij de vele interacties daarna (post-purchase).
‘Veel marketingsoftware richt zich op het binnenhalen van nieuwe klanten,’ zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software. ‘Maar het onderhouden van (langetermijn)relaties met klanten op digitale kanalen is minstens zo belangrijk. Voor veel bedrijven is het namelijk van cruciaal belang om hun service- en support-processen op hun digitale kanalen optimaal in te richten.’
Veel integratiemogelijkheden
Een ander sterk punt is de degelijke architectuur van GX software, wat onder meer de integratiemogelijkheden sterk bevordert. Zo werkt XperienCentral naadloos samen met BlueConic. Maar ook afzonderlijk zijn ze heel goed te combineren met andere, externe systemen. Dankzij deze unieke integratie-eigenschappen kunnen bedrijven hun marketingstrategie met de producten van GX Software snel en optimaal uitrollen.
Unieke user interface
GX Software wordt verder geroemd om de uitermate gebruiksvriendelijke user interface van zijn WCM-systeem XperienCentral. Deze is zeer intuïtief en bovendien kunnen gebruikers hem heel eenvoudig aanpassen naar hun eigen voorkeuren. ‘We hebben veel geïnvesteerd in de user interface van XperienCentral’, aldus Rossieau. ‘Daardoor kunnen zowel technische gebruikers als marketeers er zeer gemakkelijk mee werken.’
Een belangrijke leidraad
Voor ondernemingen is de keuze voor een WCM-systeem een belangrijk strategisch besluit. Immers, het is de bouwsteen van elke digitale marketingstrategie. Om de juiste keuze te maken, vertrouwen veel bedrijven op het rapport van Gartner. Daarom licht Gartner WCM-leveranciers grondig door en worden er strenge selectiecriteria gehanteerd.
Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant for Web Content Management geeft een totaalbeeld van het onderzoek naar de internationale WCM-markt. Gartner beoordeelt WCM-leveranciers op twee criteria: completeness of vision en ability to execute. Op basis daarvan zijn er dit jaar 19 leveranciers opgenomen als leader, challenger, visionary of niche player.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.