Industry Wire

Geplaatst door HagaZiekenhuis

HagaZiekenhuis heeft primeur met smartphone-app voor polikliniekbezoek

Met de applicatie kunnen patiënten hun afspraken, op elke afdeling van het ziekenhuis, in de agenda van hun iPhone of Android-toestel inplannen. Ze krijgen op deze manier een overzicht van alle afspraken die ze hebben gemaakt. De patiënt kan vervolgens elke afspraak voorbereiden, bijvoorbeeld met behulp van tips en andere informatie. Daarbij is het mogelijk om als geheugensteun bij elk bezoek aantekeningen in de app te maken. Daarnaast is er een routeplanner naar het ziekenhuis toe en ook in het ziekenhuis vindt de patiënt makkelijk zijn of haar weg met de plattegrond. Verder krijgt de patiënt een compleet overzicht van alle locaties en bloedafnamepunten, inclusief contactgegevens. Tevens heeft het HagaZiekenhuis voor deze unieke mobiele applicatie een speciale mobiele versie van de eigen website ontwikkeld, waarop eenvoudig informatie gezocht kan worden.

De applicatie is ontwikkeld door het HagaZiekenhuis in samenwerking met full service internetbureau Tam Tam. Het HagaZiekenhuis en Tam Tam hebben vanuit gebruikerservaringen gekeken hoe een ziekenhuis zijn patiënten via de mobiele telefoon het beste kan ondersteunen bij het plannen en voorbereiden van een bezoek of verblijf in het ziekenhuis. Op basis van die gebruikerservaringen is ook rekening gehouden met de kinderen en begeleiders van patiënten.

“Veel organisaties in de commerciële dienstverlening geven hun klanten al mogelijkheden voor zelfservice en het raadplegen van informatie via hun mobiele telefoon”, zegt Richard Pflug, senior communicatieadviseur Nieuwe Media bij het HagaZiekenhuis. “Applicaties van zorgorganisaties zijn echter nog schaars en nog geen enkel ziekenhuis biedt concrete dienstverlening aan patiënten via een smartphone. Met onze mobiele toepassing heeft het HagaZiekenhuis een primeur en zetten we een eerste stap in deze nieuwe vorm van dienstverlening. De nu gelanceerde mobiele applicatie is de eerste versie. De ervaring die we opdoen met deze app en de input die we van gebruikers krijgen, kunnen we weer gebruiken voor het uitbreiden van de mogelijkheden in volgende versies. Zo spelen we op een innovatieve manier in op de behoefte van onze patiënten.”

De applicatie is gratis verkrijgbaar. Voor de iPhone in de App Store en voor Android toestellen via AppBrain.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht