Geplaatst door Powerpeers

Heel Powerpeers werkt thuis tijdens de BNR Thuiswerkdag op 21 november

BNR Nieuwsradio organiseert op donderdag 21 november voor het eerst de ‘BNR Thuiswerkdag’. Op die dag blijven de studio’s van de radiozender leeg en werken de redacties van de programma’s thuis. De BNR Thuiswerkdag maakt onderdeel uit van het initiatief ‘Spitsbrekers’. Omdat thuiswerken een goed middel is om files te verminderen, roept BNR ondernemend Nederland op om die dag ook thuis te werken. En aan die oproep gaf Powerpeers graag gehoor. Niet alleen om die dag een bijdrage te leveren in de strijd tegen het filemonster, maar, vooral ook omdat dit past in de duurzaamheidsvisie en van Powerpeers en haar merkbeleving.

CO2 besparing
“De BNR Thuiswerkdag is een prachtig initiatief waarbij niet alleen filekilometers worden vermeden, maar ook CO2 wordt verminderd”, zegt Raymond van Eck, Managing Director bij Powerpeers. “Volgens Milieu Centraal scheelt het gemiddeld 110 kilo CO2 per persoon als iemand een jaar lang een dag in de week thuiswerkt en daarbij wordt rekening gehouden met alle effecten. Dat spreekt ons bij Powerpeers, waar we 100% duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, natuurlijk enorm aan en motiveert ons om als vooruitstrevend groen energiebedrijf hier aan mee te doen dit initiatief actief naar buiten toe uit te dragen”.

In de praktijk
Doordat heel Powerpeers die dag meedoet aan dit initiatief om thuis te werken, vinden alle meetings per video plaats. Ook operationele onderdelen, zoals de Klantenservice, werken vanuit huis die dag. “Dat betekent bijvoorbeeld dat servicemedewerkers thuis de telefoontjes en mails gaan afhandelen. Die mogelijkheid is er omdat alle systemen beschikbaar zijn, ongeacht de locatie waar je je bevindt”, zegt Jeanette Demmenie, Manager IT & Operations. “Zo kan iedereen meedoen aan dit initiatief en krijgen onze klanten ook op die dag de goede service die ze van ons verwachten”.
Het thuiswerken zorgt soms wel voor kleine uitdagingen. Van Eck: “Over de gezamenlijke lunch die dag zijn we nog aan het nadenken: (met een knipoog) allicht kunnen we die gezamenlijk doen via een videoconference met het bord voor de camera”.