Geplaatst door Xiaomi

Heropening Mi-Store Xiaomi Benelux zorgt voor lange rijen in Rotterdam

Rotterdam, 18 oktober 2021 – Afgelopen zaterdag heeft Xiaomi zijn Nederlandse Mi Store in Rotterdam feestelijk geopend. De enige Benelux vlaggenschipwinkel van het techmerk sloot afgelopen jaar vanwege corona noodgedwongen zijn deuren, waarna deze werd verbouwd en voorzien van nieuwe branding. De heropening was langverwacht en fans van het merk keken er reikhalzend naar uit; honderden mensen verzamelden zich zaterdag voor de winkel, resulterende in een lange rij.

Fysiek ontmoetingspunt
De winkel is niet alleen in een nieuw jasje gestoken. Ook is de selectie producten flink uitgebreid. Daarnaast krijgt de vestiging vanaf het eerste kwartaal van 2022 als eerste in Europa de status van Sales Service Center, waardoor klanten hun apparaten vaak ter plekke kunnen laten repareren. De lancering werd ingeluid met allerlei uitzonderlijke aanbiedingen, waaronder zelfs gratis smartphones en scooters, waarvoor honderden fans zich al vroeg verzamelden. Bovendien, licht een Xiaomi fan toe: “Het is geweldig om weer met zoveel Nederlandse Mi-fans bij elkaar te komen en eindelijk weer een fysiek ontmoetingspunt te hebben voor de Nederlandse community.”

Smartphone-primeur: 11T serie
Het nieuwe assortiment bestaat uit smartphones, smart TVs, wearables, huishoudelijke apparaten en nu ook de buitengewoon populaire elektrische steps. Noemenswaardig is de nieuwe toprange smartphones, de Xiaomi 11T serie, bestaande uit de Xiaomi 11T en Xiaomi 11T Pro. Deze toestellen zijn uitgerust met de zogeheten HyperCharge technologie, waarmee je de batterij tot 100% oplaadt in slechts 17 of 36 minuten*, een mijlpaal voor de smartphone-industrie. Verder bevat de op-creatievelingen-gerichte 11T serie een breed scala aan “Cinemagische” functies, zoals de drievoudige camera en de mogelijkheid tot het opnemen van video’s in 8K.

Volgens Richard de Borst, Country Director Benelux, is de Mi-Store is bij uitstek geschikt om het publiek verder kennis te laten maken met Xiaomi: “In de Mi-Store is er uitgebreid de mogelijkheid om producten te ervaren, vragen te stellen, uitgebreid toelichting te krijgen over de nieuwe of unieke producten, en vanzelfsprekend om gebruik te maken van de uitgebreide Service. Het is echt het fysieke hart van ons merk in de Benelux. Supergaaf dat we eindelijk weer open zijn.”

Bezoekersinformatie en openingstijden
De Mi-Store is te bezoeken aan de Korte Lijnbaan 11, te Rotterdam. De winkel is doordeweeks geopend van 10:00 tot 18:00, op vrijdag van 10:00 tot 21:00, en op zondag van 12:00 tot 18:00.

* Gegevens afkomstig van Xiaomi-labs

Over Xiaomi Corporation
Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en staat sinds 9 juli 2018 (1810.HK) genoteerd aan de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange. Xiaomi is een internetbedrijf met in de kern smartphones en slimme hardware die is verbonden met een IoT-platform. Met een even grote nadruk op innovatie en kwaliteit streeft Xiaomi voortdurend naar een hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf ontwikkelt onophoudelijk geweldige producten met eerlijke prijzen om iedereen in de wereld te laten genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie.

Vanaf juli 2021 is Xiaomi het op één na grootste smartphone merk ter wereld. Het bedrijf heeft ook een toonaangevend AIoT (AI+IoT) consumentenplatform opgericht, met 351.1 miljoen slimme apparaten die op het platform zijn aangesloten, met uitzondering van smartphones en laptops. Momenteel is Xiaomi aanwezig in meer dan 100 landen en regio’s over de hele wereld. In augustus 2021 stond het bedrijf voor de derde keer op de Fortune Global 500-lijst, op de 338e plaats, 84 plaatsen hoger dan in 2020. Xiaomi is een onderdeel van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index en Hang Seng TECH Index.

Voor meer informatie over Xiaomi, zie https://blog.mi.com/en/