Heuschen & Schrouff brengt de smaak van Azië online met SAP Commerce Cloud

Heuschen & Schrouff heeft op basis van SAP Commerce Cloud zijn e-commerceplatform volledig vernieuwd. De leverancier van Aziatische supermarkten kan via het moderne b2b-platform zijn klanten nog beter bedienen. Ook legt het bedrijf hiermee een basis voor toekomstige groei en volledige online verkoop. SAP-partner delaware begeleidde het implementatietraject.
Al sinds 1963 brengt Heuschen & Schrouff de authentieke smaken van Azië naar Europa. De in Nederland gevestigde importeur en distributeur biedt een breed assortiment van producten, variërend van droge, gekoelde en diepgevroren voeding tot dranken en Aziatische non-food artikelen. Het bedrijf vormt daarmee een belangrijke schakel tussen Aziatische fabrikanten en Europese detailhandelaren, horeca en groothandelaren.
Online pioniersrol
Het Limburgse bedrijf vervulde tien jaar geleden een online pioniersrol, als een van de eerste food-distributeurs die zijn producten verkocht via een b2b-webshop. Dit platform liep echter tegen zijn limieten aan. Zo toonde het geen actuele prijzen en voorraden. Ook ontving het bedrijf regelmatig orders via andere kanalen, die het vervolgens handmatig in het systeem moest overzetten. Dat was een tijdrovend en foutgevoelig proces.
Met behulp van SAP-partner delaware verving het bedrijf de verouderde omgeving door een volledig nieuw, toekomstbestendig b2b-platform op basis van SAP Commerce Cloud. Dankzij een koppeling met de bestaande SAP S/4HANA-backend toont deze site actuele prijzen en voorraden. Ook heeft de webshop een volledig nieuwe, frisse look gekregen. Daarnaast kan Heuschen & Schrouff nu ook gebruikmaken van cross- en upsellmogelijkheden.
Met het nieuwe platform bespaart Heuschen & Schrouff bovendien tijd en realiseert het een nog betere klantervaring. “Bestellingen komen automatisch binnen. Daardoor houden we meer tijd over voor een nog betere service richting onze klanten. Bijvoorbeeld via persoonlijk klantcontact, iets wat in de Aziatische cultuur heel erg gewaardeerd wordt”, vertelt Roger Stoffelen, Director Business Unit Ethnic bij het bedrijf.
Nog betere service
De keuze voor de implementatiepartner was geen verrassing. “delaware is al jaren onze SAP-partner. Samen met hen hebben we een waardevolle stap gezet naar een nóg betere service. We kunnen nu met een gerust hart overstappen op 100 procent online verkoop”, besluit Stoffelen.
Over SAP
De strategie van SAP is om elk bedrijf te helpen een intelligente onderneming te worden. Als marktleider in bedrijfssoftware helpen we bedrijven van elke grootte en in elke branche optimaal te draaien. 87 procent van de wereldwijde transactie-inkomsten verloopt via een SAP-systeem. Onze technologieën voor machine learning, Internet of Things (IoT) en geavanceerde analytics helpen klanten bij de transitie naar een intelligente onderneming. SAP geeft mensen en organisaties een diep inzicht in de bedrijfsvoering en stimuleert een manier van samenwerken waarmee ze de concurrentie voor kunnen blijven. We vereenvoudigen technologie voor bedrijven, zodat ze onze software kunnen gebruiken zoals zij dat willen – zonder verstoringen. Onze complete suite aan applicaties en diensten stelt bedrijven en publieke organisaties in 25 sectoren wereldwijd in staat om winstgevend te opereren, zich continu aan te passen en het verschil te maken. Ondersteund door een wereldwijd netwerk aan klanten, partners, werknemers en opinieleiders draagt SAP bij aan een betere wereld en een beter leven.
Kijk voor meer informatie op www.sap.com/netherlands/index.html
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.