Hiswa te water beleeft primeur met mobiel kopen en afleveren tickets

Amsterdam, 26 augustus 2019 – Met één druk op de knop een kaartje kopen en deze automatisch in je mobiele telefoon ontvangen. Ticketing organisatie Sollidd maakt het vanaf vandaag mogelijk door een volledige integratie met de OK-app. Hiswa te water, de grootste in-water bootshow van Noord-Europa dat tussen 4 en 8 september plaatsvindt in Batavia Haven Lelystad, is het eerste evenement dat het gemak van mobiel tickets kopen en afleveren biedt aan bezoekers. Hiermee beleven zij een primeur in Nederland. Tickets zijn verkrijgbaar op hiswatewater.nl
Door de integratie kunnen bezoekers van Hiswa te water 2019 bij de aankoop optioneel kiezen voor ‘betalen met OK.’ Wanneer zij met OK de tickets afrekenen, worden deze automatisch afgeleverd in hun OK-app. De tickets zijn vanuit de OK-app eenvoudig door te sturen. Bij het doorsturen wordt er een nieuwe barcode aangemaakt, wat het systeem een stuk veiliger maakt dan bijvoorbeeld een PDF-file.
Robert Mulder, CTO en founder Sollidd: “Wij merken als ticketeer dat het steeds belangrijker wordt om los van de core dienstverlening toegevoegde waarde te bieden voor de klant. OK draagt daar met de single page checkout enorm aan bij.”
Tom de Louw, Head of Tickets & Events bij OK: “Al meer dan 50.000 bezoekers van verschillende evenementen maakten gebruik van de OK-app om hun tickets mobiel te bewaren en door te sturen naar vrienden. Door de integratie met Sollidd wordt het voor bezoekers nog makkelijker om kaartjes te kopen en te delen met vrienden. Het mobiele ticket biedt bovendien veel interactiemogelijkheden met bezoekers, waar veel evenementen behoefte aan hebben.”
Uitrol OK-app
Naast de ticket functionaliteit wordt de OK-app in Nederland al veelvuldig gebruikt voor het opslaan van allerhande passen zoals klantenkaarten, lidmaatschappen en ID’s. Ook kan er op steeds meer plekken betaald worden met de OK-app, waarbij in veel gevallen alles slim samenwerkt. OK bouwt aan een landelijk acceptatienetwerk, zowel binnen retail als bij festivals, theaters en evenementen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.