Industry Wire

Hoe krijg je korting op online Sinterklaasaankopen? Vijf tips

Amsterdam, 13 november 2014 – De pepernoten liggen alweer in het schap en Nederland denkt aan de Sinterklaasinkopen. Uit onderzoek van Invotes in opdracht van online cashback-platform Shopkorting blijkt dat de meeste consumenten online minder dan 25 euro uitgeven aan Sinterklaascadeaus. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de meerderheid van de respondenten daarvoor geen geld apart legt (73%). Daarentegen wacht toch meer dan de helft van hen op acties, de uitverkoop of kortingscodes voor de feestdagen (53%). Het onderzoek bevestigt daarnaast dat ook dit jaar spelletjes het meest verkocht worden (27%), gevolgd door elektronica en kleding (beide 18%).

Traditioneel ligt met Sinterklaas het bedrag dat uitgegeven wordt aan cadeaus lager dan met kerst. In vergelijking met Sinterklaas doen mensen voor kerst tweemaal zoveel online inkopen ter waarde van 100 euro of meer. Hoewel de noodzaak om op de acties, sale en kortingscodes te wachten bij Sinterklaas dus minder is, geeft toch 53 procent van de respondenten aan hierop te wachten.

Ared Yelkenci, directeur van Shopkorting: ‘De Sinterklaasacties zijn al in de eerste week van november losgebarsten. Zo hebben Bart Smit en Intertoys kortingen van 15 tot 30 procent op speelgoed. Men hoeft dus niet meer te wachten tot vlak voor Sinterklaas. Daarmee wordt de kans dat het favoriete cadeau van het verlanglijstje van je kind net is uitverkocht kleiner. En de wintersale begint ook al begin december.’

Yelkenci heeft daarnaast nog een aantal tips hoe het best te profiteren van de acties voor Sinterklaas: 

  • Meld je aan bij de nieuwsbrief van een webwinkel, dan ontvang je vaak een extra kortingscode.
  • Zet Google alert aan voor Sinterklaasacties.
  • Doe je aankoop in de uitverkoop, met een kortingscode én via een cashbacksite. Dat is driemaal korting, mits de code ook geldig is op sale-items. Zo kan een korting oplopen tot 50 procent, plus 10 en 5 procent, afhankelijk van de adverteerder.
  • Koop alles bij één webshop. Een webshop als Bol.com heeft bijvoorbeeld 4+1 gratis acties.
  • Wacht tot het allerlaatste ment met inkopen, dan wordt er het meest met prijzen gestunt.

Over het onderzoek
Het onderzoek met 350 respondenten is uitgevoerd door InVotes, een panel van het onderzoeksbureau No Ties, in opdracht van Shopkorting.

Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het casback-platform is geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl ,www.shopkorting.be, @shopkorting en www.youtube.com/user/shopkorting.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht