Geplaatst door Impact Ready Program

House of Eléonore winnaar Investment Ready Program 2017

House of Eléonore is door de deelnemers van het Investment Ready Program als winnaar van het accelerator-programma voor duurzame ondernemers gekozen.

House of Eléonore bouwt aan een transparante, ethische en duurzame grondstofketen voor juwelen met 18k FairTrade goud en laboratory created diamanten. Deze zijn optisch, fysisch en chemisch precies hetzelfde als diamanten die in mijnen worden gedolven.

De focus van House of Eléonore ligt op exclusieve juwelen. De onderneming wil op basis hiervan het aantal shop in shops verder uitbouwen en de internationale afzetmarkt nadrukkelijker gaan betreden. Daarbij staan vanwege het potentieel de Verenigde Staten hoog op de agenda.

Naar aanleiding van het winnen van het Investment Ready Program 2017, gaat impact investeerder Stichting DOEN in gesprek met House of Eléonore. Tevens ontvangt House of Eléonore extra support van programmapartners Impact Hub Amsterdam, ING, The Boston Consulting Group (advies rondom strategie en markt) PR-bureau En Serio en van de documentairemakers en communicatiebureau Twenty Four, om goed beslagen ten ijs te komen tijdens pitches en gesprekken met investeerders.

“Deelname aan Investment Ready heeft ons veel opgeleverd. We hebben onze kennis op het gebied van investeringen vergroot, onze focus verlegd naar ons ‘bespoke’-programma waarmee we unieke juwelen maken en veel geleerd van de andere deelnemers. Daar zijn ook vriendschappen uit ontstaan en veel onderling vertrouwen. Dit helpt ons om onze ambitie te verwezenlijken om de transitie van natuurlijke diamanten naar laboratory created diamanten te leiden.
Dat we door de andere deelnemers als winnaar van het programma, is een mooie bevestiging dat we op de goede weg zijn.” – Bernd Damme, oprichter van House of Eléonore

“Het is een zeer intensieve periode geweest voor alle deelnemers, waarbij zij niet alleen van leren van de diverse experts en mentoren, maar ook van elkaar. De deelnemers leren elkaar tijdens het programma door en door kennen en daarom is het zo leuk dat de ondernemers zelf hebben bepaald dat House of Eléonore de winnaar is van het Investment Ready Program 2017.” – Manon Klein, Program Manager bij Impact Hub Amsterdam

“We zijn enorm trots op de deelnemers van het Investment Ready Program 2017. Wij geloven dat duurzame ondernemers het verschil kunnen maken. Het feit dat er duurzame ondernemers zijn die een risico durven nemen met de ambitie om verder te groeien, kunnen wij alleen maar aanmoedigen. Daarom feliciteren wij House of Eléonore met deze prachtige overwinning en hopen dat hiermee de eerste stap is gemaakt naar een verdere uitbreiding van House of Eléonore.” – Kirsten Ottens, Manager MVO bij ING Nederland

Winnaar gekozen door deelnemers
De groep van 10 ambitieuze ondernemers heeft via een onderling beoordelingsproces de winnaar van het Investment Ready Program 2017 gekozen op basis van hun businessmodel, team en marktpotentieel.
Met toonaangevende ondernemers, diverse experts, mentoren en elkaar hebben de deelnemers de afgelopen maanden hun groeiplannen geconcretiseerd en leerden zij door de lens van een investeerder naar hun onderneming te kijken. De teams van deze editie zijn:

Sustainer Homes bouwt van duurzame materialen energieneutrale, modulaire woningen die geheel off-grid kunnen functioneren.

Coco Conserven bereidt duurzame en culinaire gerechten in blik, die je lang en ongekoeld kunt bewaren, om te werken aan een houdbaar voedselsysteem.

House of Eléonore creëert unieke handgemaakte juwelen in samenwerking met uitzonderlijke ambachtslieden in Nederland, vervaardigd van FairTrade goud en laboratory created diamanten. Met prachtige producten, van duurzame herkomst is House of Eléonore een voorloper in haar sector en richt ze zich met name op de Nederlandse en Amerikaanse markt.

MgAubel beschermt en verduurzaamt infrastructurele werken met hun composietmateriaal. Hiermee wordt het mogelijk om bouwwerken, zoals bruggen en havenkades, sneller en goedkoper te repareren.

Hemelswater vangt regenwater op om er producten van te maken, zoals Code Blond: het eerste biertje gemaakt van regenwater.

Green4Print levert duurzame inkt aan de wereldwijde grafische industrie, de eerste drukinkt voorzien van cradle-to-cradle certificering. Zo wordt printen schoner en gezonder.

BinBang biedt huishoudens en bedrijven een makkelijke en mooie oplossing om hun afval te scheiden en aan te bieden voor recycling.

Gerrard Street verhuurt modulaire hoofdtelefoons van hoge kwaliteit in een circulair model, waarvan de onderdelen makkelijk vervangen kunnen worden. Zo introduceert Gerrard Street de circulaire economie in de elektronicasector.

Mokumono is een nieuw fietsenmerk met een innovatief productieproces in hun Nederlandse fabriek. Het zijn fietsen van hoge kwaliteit en weinig onderhoud. Door de innovatieve en lokale productie biedt Mokumono een duurzame optie voor de vele nieuwe fietsen die jaarlijks de Nederlandse wegen op gaan.

Kitchen Republic is een platform waar lokale voedselondernemers hun bedrijven laten groeien, dankzij toegang tot werkplekken, materiaal, kennis en netwerk.

Demo Day 19 mei
Op 19 mei vindt de Demo Day plaats waar alle deelnemers hun onderneming en investeringspropositie presenteren voor het Investment Ready NL-netwerk van informele investeerders, fondsen en intermediairs.
Founding partners Stichting DOEN, Impact Hub Amsterdam en huidige sponsor ING streven er naar dat meerdere deelnemers de benodigde kapitaalbehoefte ophalen bij investeerders. Geïnteresseerde impact investeerders kunnen zich tot 10 mei aanmelden voor de Demo Day via manon@investment-ready.nl