Geplaatst door Hewlett Packard Enterprise

HPE ProLiant bereikt ongeëvenaarde prestaties en breekt 37 records

Sterke integratie van HPE- en AMD-technologieën zet nieuwe standaard voor performance, efficiency en security voor workloads in clouds en datacenters

Hewlett Packard Enterprise (HPE) heeft 37 benchmark wereldrecords behaald. Hiermee is HPE een koploper op het gebied van performance en efficiency. De prestaties werden bereikt op de nieuwe HPE ProLiant DL325 en HPE ProLiant DL385-servers die uitgerust zijn met de 2e generatie AMD EPYC™-processor.

Met de nieuwe HPE ProLiant DL325- en HPE ProLiant DL385-servers verslaat HPE eerdere performancerecords voor virtualisatie met maar liefst 321 procent1 en power efficiencyrecords met 28 procent2. De servers leveren resultaten die de waarde van virtualisatie, cloud, enterprise-infrastructuur en data-intensieve workloads herdefiniëren.

“Klanten hebben behoefte aan workload geoptimaliseerde systemen die nieuwe ervaringen, nieuwe kansen en nieuwe waarde creëren”, aldus Justin Hotard, senior vice president en general manager Volume Global Business Unit bij HPE. “Voortbouwend op de innovaties in de HPE ProLiant-productreeks bereiken de nieuwe HPE ProLiant DL325 en HPE ProLiant DL385 met 2e generatie AMD EPYC™-processors een nieuw level voor workloadoptimalisatie, security en automatisering. Daarmee realiseren onze klanten sneller positieve bedrijfsresultaten.”

“De 2e generatie AMD EPYC-processors hebben een nieuwe standaard gezet voor de moderne datacenters met een baanbrekende performance en architectuur. Dit levert krachtige resultaten op voor een scala aan workloads”, aldus Forrest Norrod, senior vice president en general manager Datacenter en Embedded Solutions Business Group bij AMD. “We zijn enorm trots om onze relatie met HPE, een fundamentele partner voor AMD EPYC, via hun nieuwste platforms voort te zetten. De HPE ProLiant-servers op basis van 2e generatie AMD EPYC-processors zullen nieuwe performancelevels ontketenen en een uitzonderlijke TCO (total cost of ownership) leveren aan klanten die hun datacenter willen transformeren.”

Nieuwe maatstaf voor virtuele omgevingen
Virtualisatie verhoogt het gebruik van serverresources en verlaagt de operationele kosten. Daarom is virtualisatieperformance een belangrijke maatstaf voor de effectiviteit en efficiëntie van cloud en datacenters.

Op vergelijkbare wijze voor databasevirtualisatie leverde de HPE ProLiant DL325 een prestatieverbetering van maar liefst 321 procent5 ten opzichte van de vorige recordhouder. Dit levert een aanzienlijk flexibiliteitsvoordeel op in database provisioning en onderhoud voor cloud-, big data- en IoT-omgevingen.

Dankzij deze excellente performance en efficiency kunnen meer workloads op minder servers worden uitgevoerd. Hierdoor worden niet alleen hardware-acquisitie en operationele kosten verlaagd, maar ook softwarekosten als applicaties per processor worden gelicentieerd.

Waarde extraheren uit data
Data is het nieuwe goud in de 21ste eeuw: data levert een schat aan waarde waaruit bedrijven inzichten kunnen genereren om de bedrijfsvoering te verbeteren en de klantervaring te transformeren. Snelle data-analyse om dit vervolgens in waarde om te zetten, vereist uitzonderlijke verwerking, geheugen en I/O-capaciteit.

De HPE ProLiant DL325 met single 2e generatie AMD EPYC™-processor veroverde de leidende positie in memorydata-analyse op Apache Hadoop. De nieuwe server versloeg de vorige leiders in zowel de 10TB Scaling Factor als de 30TB Scaling Factor met respectievelijk 38 en 37 procent performanceverbeteringen. Bovendien leverde de HPE ProLiant DL325 een 30% beter prijs-prestatievoordeel op.7

Duurzaamheid stimuleren door meer energie-efficiëntie
Het wereldwijde datacenter-energieverbruik is sinds 2000 met 155 procent gestegen en zal naar verwachting met hetzelfde tempo groeien.8

De nieuwe HPE ProLiant DL385 met de 2e generatie AMD EPYC™ is nu ’s werelds zuinigste server met twee processors en drijft de serversefficiency op met 28 procent ten opzichte van de vorige marktleider.

Ga naar http://www.hpe.com/servers/benchmarks voor meer informatie over de HPE ProLiant DL325 en HPE ProLiant DL385 world-record benchmarkresultaten.

“Bij het Minnesota Super Computing Institute besteden we veel aandacht aan het versnellen van onderzoek voor verschillende wetenschappen en technologieën om innovatie in diverse industrieën te bevorderen”, aldus dr. James Wilgenbusch, director van Research Computing, Minnesota Supercomputing Institute aan de Universiteit van Minnesota. “Door ons systeem te laten werken op de HPE ProLiant DL385-server, gebaseerd op de 2e generatie AMD EPYC™-processor, bereiken we de benodigde topperformances voor onze enorm diverse set computationele workloads, terwijl we efficiency en kostenbesparingen realiseren in vergelijking met ons vorige systeem.”

Eenvoudige beschikbaarheid voor klanten
HPE maakt het klanten gemakkelijk om deze performance en efficiency te bereiken. Workload matching, een standaardfunctie op HPE ProLiant, brengt de expertise van HPE performance engineers in voorgeconfigureerde profielen. Deze profielen optimaliseren automatisch honderden BIOS-instellingencombinaties om serverresources precies af te stemmen op workloadvereisten.

Workload matching werd veelvuldig gebruikt om de nieuwe benchmarkresultaten van HPE ProLiant DL325 en HPE ProLiant DL385 te behalen.

360-graden securitybenadering
Cyberaanvallen komen steeds vaker voor en zijn bovendien steeds geavanceerder. Dit bewijst dat een traditionele ‘perimeter’ securitystrategie niet meer voldoende is.

HPE hanteert een unieke holistische 360-graden benadering voor security, waardoor de server wordt bewapend met innovatieve firmwarebescherming, malwaredetectie en firmwareherstelmogelijkheden tot het silicon aan toe.

HPE’s exclusieve ‘silicon root of trust’ heeft de HPE ProLiant al tot de veiligste industriële standaardserver ter wereld gemaakt.9 Met de integratie van de nieuwe AMD EPYC™ ingebouwde Secure Processor in de silicon root of trust van HPE, krijgen klanten nog meer bescherming.

De integratie van de HPE silicon root of trust en de AMD Secure Processor zorgt voor een dubbele validatie van de server op BIOS-niveau, eerst door de HPE silicon root of trust als de server initialiseert en vervolgens opnieuw door de AMD Secure Processor voordat de AMD EPYC™ start. Dit voorkomt dat de server opstart als de firmware op enige wijze in gevaar wordt gebracht.

Deze geïntegreerde dubbele validatie beschermt applicaties en data en voorkomt de verspreiding van malware naar andere verbonden infrastructuurresources.

Uitbreiding van HPE-portfolio met AMD EPYC™
In de komende 18 maanden is HPE van plan de innovatie en samenwerking met AMD te instensiveren om het aantal AMD EPYC™-producten in het HPE portfolio te verdrievoudigen.