Geplaatst door Samsung

Huawei brengt HUAWEI WATCH GT 3 uit voor een innovatieve gezondheids- en fitness ervaring

Rijswijk, 26 januari 2022 – Huawei Consumer Business Group (BG) onthulde vandaag haar nieuwste smartwatch, de HUAWEI WATCH GT 3 46mm en 42mm, voorzien van HarmonyOS 2.1. De nieuwe HUAWEI WATCH GT 3 biedt een verbeterde, krachtigere en gebruiksvriendelijke ervaring en is weer een stuk dynamischer en slimmer geworden dan zijn voorgangers. Naast het modieuze uiterlijk, de uitgebreide verbeteringen en het nieuwe interface-ontwerp, biedt het ook nauwkeurige gezondheids- en fitnessmonitoring met TruSeenTM 5.0+, een batterijlevensduur van 14 dagen, inclusief een nieuw ontwerp en een Intelligent Dynamic Adjustment Plan.
De gloednieuwe HUAWEI WATCH GT 3 is een doorbraak op het gebied van gezondheidsmonitoring en trainen door middel van wetenschappelijke data. Het is ontworpen om het leven van consumenten gemakkelijker en gebruiksvriendelijker te maken en hen te helpen om fitnessdoelen te bereiken met behulp van wetenschappelijke gegevens. Gezondheids- en fitnessmonitoring is altijd een van de sterke punten van Huawei wearables geweest en deze keer biedt Huawei een uitgebreide upgrade voor de GT-serie, met de toevoeging van het nieuwe TruSeen 5.0+.

Duurzame batterijduur en nieuw design
Het innovatieve design van de HUAWEI WATCH GT 3 is geïnspireerd op de schoonheid van de natuur en de integratie van baanbrekende technologieën. De minimalistische lugs, de grote lenzen en het lichtgewicht ontwerp zorgen ervoor dat de HUAWEI WATCH GT 3 46mm er futuristisch uitziet, wat zorgt voor een zeer gedistingeerde smartwatch. Zonder bandje weegt de HUAWEI WATCH GT 3 46mm slechts 42,6g met een totale dikte van 11mm en de HUAWEI WATCH GT 3 42mm weegt 35g met een totale dikte van 10,2mm1. Beide biedt consumenten een lichter en fijner draagcomfort.
De HUAWEI WATCH GT 3 46mm heeft een batterijlevensduur van 14 dagen bij normaal gebruik, terwijl de HUAWEI WATCH GT 3 42mm een lange batterijlevensduur van 7 dagen biedt bij normaal gebruik2. De langere levensduur van de batterij zorgt ervoor dat gebruikers het horloge de hele dag kunnen dragen en continu kunnen gebruiken, ook tijdens het slapen. De HUAWEI WATCH GT 3 biedt een gloednieuwe, slimme, interactieve ervaring en is voorzien van een roterende kroon voorzien van voelbare feedback, waardoor vingerbewegingen met hoge precisie worden herkend. Het nieuwe schaakbord-achtige ontwerp van de launcher kan vrij worden bewogen en worden ingezoomd, waardoor de bediening nog gemakkelijker wordt.
Always On display Dials (AOD’s) biedt de mogelijkheid dat het scherm van de smartwatch aan blijft tijdens dagelijks gebruik en aangepaste wijzerplaten maken het ook mogelijk om eenvoudig toegang te krijgen tot trainingsgegevens en applicaties door simpelweg de pols op te tillen.
Voor het eerst is de HUAWEI WATCH GT 3 voorzien van HarmonyOS 2.1. Het behoudt een uniforme design lay-out met andere HarmonyOS producten en stelt gebruikers in staat om de interactieve functies van de smartphones te ervaren.

Verbeterde gezondheidsmonitoring en wetenschappelijke training
De HUAWEI WATCH GT 3 is voorzien van een geheel nieuwe HUAWEI TruSeenTM 5.0+ hartslagbewakingstechnologie, die gebruik maakt van acht fotodiodes in een cirkelvormige lay-out, twee sets lichtbronnen 8-in-1 LED-lens licht-emitterende chips, multi-kanaal voor het ontvangen van lichtsignaal en gebogen ontwerp om een betere lichtpenetratie, lager stroomverbruik en meer comfortabele draagervaring te bieden. De Dual-Band Five-System GNSS-positionering geeft gebruikers ook een nauwkeurigere geografische locatiebepaling.
Met de geheel nieuwe PPG 5.0 module is de nauwkeurigheid van de hartslagmeting in vergelijking met de vorige generatie, drastisch verbeterd. De GT 3 kan perfect de gegevens bijhouden, zelfs bij snelle veranderingen van de hartslag zoals sprinten, zwemmen in het zwembad en touwtjespringen. De HUAWEI WATCH GT 3 biedt ook continue, real-time en nauwkeurige SpO2-, slaap-, stress- en menstruatiecyclus monitoring functies voor een uitgebreid gezondheidsmanagement.

De HUAWEI WATCH GT 3 is een persoonlijke trainer voor om de pols. Het registreert en analyseert de trainingsgegevens van de gebruiker op basis van het huidige atletische vaardigheidsniveau en de doelen van de gebruiker. Vervolgens past het de trainingsintensiteit aan en verhoogt het geleidelijk het trainingsvolume om de atletische vaardigheid gestaag te verbeteren.

De HUAWEI WATCH GT 3 wordt ook geleverd met een verbeterde workout-monitoringfunctie, die meer dan 100 workout-modi biedt, waaronder 18 professionele workout-modi, 12 outdoor workouts (hardlopen, wandelen, bergbeklimmen, wandelen, fietsen, zwemmen in open water, triatlon, skiën, snowboarden, langlaufen en golfen) en 6 indoor workouts (wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen in het zwembad, vrije training, crosstrainer en roeimachine).

Gepersonaliseerde ondersteuning
HUAWEI WATCH GT 3 ondersteunt gepersonaliseerde gezondheids- en fitnessfuncties, waaronder AI Running Coach en Healthy Living Shamrock, dat als een gezondheids- en fitnessassistent fungeert voor gebruikers om gezond en actief te blijven.
Met de HUAWEI GT 3 combineert Huawei wetenschappelijke overwegingen en gegevens van de gebruiker om de AI Running Coach te ontwikkelen. Het zal worden gebaseerd op hoe het wekelijkse trainingsplan is uitgevoerd en hoe het lichaam reageert op de belasting. Met deze gegevens zal het trainingsplan voor de komende week automatisch worden aangepast. Op deze wijze zorgt het horloge ervoor dat er een passend plan wordt opgemaakt. Dankzij deze aanpassingen zullen gebruikers meer uit de training kunnen halen.
Huawei’s nieuwe hardloopvaardigheidsmeting, Running Ability Index (RAI), maakt gebruik van historische gegevens van de hartslag tijdens het hardlopen, het tempo en andere gegevens om de hardloopprestaties na elke training te analyseren, wat handig is voor gebruikers om de trainingsvoortgang te begrijpen en verbeteringen te zien.
De nieuwe Healthy Living Shamrock heeft veel kleine functies toegevoegd om beter aan te sluiten bij de dagelijkse gezondheidsbehoeften van gebruikers. Via gepersonaliseerde instellingen kunnen gebruikers regelmatig herinneringen ontvangen, zoals gezondheidsuitdagingen, dagelijkse waterinname, dagelijkse mindfulness, vroege slaap herinnering, hoeveelheid lichaamsbeweging en positiviteit. Dit zijn allemaal kleine dingen die met je gezondheid te maken hebben.
Het aantal apps van derden op de HUAWEI WATCH GT 3 is opnieuw toegenomen en bestrijkt het dagelijks leven, reizen, gamen, entertainment, werk, fitness en gezondheid, waarbij alle aspecten van de leefwereld van jongeren aan bod komen.

HUAWEI GT 3 designed by BALR.
De Huawei GT3 designed by BALR. is het resultaat van een fantastische samenwerking tussen premium lifestyle-merk BALR. en Huawei. De speciale versie van de gloednieuwe GT3 bevat een extra leren band, met hexagon-patroon aan de binnenkant en debossed BALR. logo’s aan de buitenzijde. Naast de luxueuze leren band bevat de Huawei GT3 designed by BALR. gratis een unieke BALR. Watch Face, te downloaden in de Huawei Health App.

Juul Manders, Chief Executive Officer BALR.: “De BALR. lifestyle vindt meer en meer digitaal plaats. De GT3 designed by BALR. is het resultaat van een fantastische samenwerking met Huawei, die het fysieke en digitale samen laat komen. Dit sluit ook perfect aan op onze ambitie om zowel digitaal als in Azië te groeien.”

Beschikbaarheid
De HUAWEI WATCH GT 3 zal vanaf vandaag beschikbaar zijn in Nederland met de onderstaande adviesprijzen.
HUAWEI Watch GT 3 46mm:
Black € 249,99
Brown Leather € 269,99
Stainless Steel € 329,99 HUAWEI Watch GT 3 42mm:
Black € 229,99
White Leather € 249,99
Milanese Gold € 299,99
Beschikbaar bij BCC / Belsimpel / Bol.com / Coolblue / MediaMarkt / Wehkamp en Huawei Store.
Consumenten die een HUAWEI Watch GT3 / HUAWEI Watch GT Runner kopen in de periode van 26 Januari tot en met 28 Februari 2022 krijgen een gratis HUAWEI FreeBuds 4i ter waarde van € 79,-cadeau.
Voor meer informatie verwijzen wij naar de officiële website van Huawei.

De HUAWEI WATCH GT 3 by BALR. is vanaf vandaag te bestellen, met levering vanaf februari.
De adviesprijs bedraagt: €289,-
Beschikbaar via via: BALR.com, BALR. Stores in Utrecht & Oberhausen en Huawei Store.
_______________
1 Het werkelijke gewicht en de werkelijke afmetingen van het product kunnen variëren naargelang van de configuratie, het productieproces en de meetmethode.
2 Gebaseerd op resultaten van HUAWEI laboratoriumtests. Het werkelijke gebruik kan variëren, afhankelijk van productverschillen, gebruikersgewoonten en omgevingsvariabelen.
HUAWEI WATCH GT 3 46 mm:
De batterij kan 14 dagen meegaan in de volgende situaties: 30 minuten Bluetooth-bellen per week, 30 minuten muziek afspelen per week, hartslagmonitoring ingeschakeld, HUAWEI TruSleep™ ingeschakeld voor slapen, 90 minuten sporten per week (GPS ingeschakeld), berichtmeldingen ingeschakeld (50 sms-berichten, 6 oproepen en 3 alarmen per dag), scherm wordt 200 keer per dag aangezet.
De batterij kan 8 dagen meegaan in de volgende situaties: Elke week 30 minuten Bluetooth bellen, elke week 30 minuten muziek afspelen, hartslagmonitoring ingeschakeld, HUAWEI TruSleep™ ingeschakeld voor slapen, elke week 180 minuten sporten (GPS ingeschakeld), berichtmeldingen ingeschakeld (50 SMS-berichten, 6 oproepen en 3 alarmen per dag), scherm is 30 minuten per dag ingeschakeld.
HUAWEI WATCH GT 3 42 mm:
De batterij kan 7 dagen meegaan in de volgende situaties: Elke week 30 minuten Bluetooth-bellen, elke week 30 minuten muziek afspelen, hartslagmonitoring ingeschakeld, HUAWEI TruSleep™ ingeschakeld voor slapen, stressmonitoring ingeschakeld, elke week 90 minuten sporten (GPS ingeschakeld), berichtmeldingen ingeschakeld (50 sms-berichten, 6 oproepen en 3 alarmen per dag), scherm is 200 keer per dag ingeschakeld.
De batterij kan 4 dagen meegaan in de volgende situaties: Elke week 30 minuten Bluetooth bellen, elke week 30 minuten muziek afspelen, hartslagmonitoring ingeschakeld, HUAWEI TruSleep™ ingeschakeld voor slapen, elke week 180 minuten sporten (GPS ingeschakeld), berichtmeldingen ingeschakeld (50 SMS-berichten, 6 oproepen en 3 alarmen per dag), scherm is 30 minuten per dag ingeschakeld.