Geplaatst door Huawei

Huawei introduceert EMUI10 voor een allround ervaring

Afgelopen vrijdag introduceerde Huawei tijdens de Developers Conference in China EMUI10. EMUI10 is voorzien van een nieuw UX-ontwerp met o.a. een donkere modus voor visuele consistentie en comfort. Verder zorgt EMUI0 voor een naadloze ervaring tussen meerdere apparaten en maakt het uniforme applicatie ontwikkeling voor verschillende apparaten mogelijk. EMUI10 wordt gelanceerd met de volgende generatie Mate Series.

UX-ontwerp

De EMUI10 voegt een donkere modus toe om meer visueel comfort te bieden. Onderzoek naar menselijke factoren heeft aangetoond dat de helderheid en verzadiging van een kleur verschillend worden waargenomen, afhankelijk van een lichte of donkere achtergrond. De donkere modus optimaliseert zowel het kleurcontrast tussen teksten en donkere achtergronden als de kleur van teksten en systeempictogrammen. Het eindresultaat zorgt voor de visuele consistentie, comfort en leesbaarheid.

Naadloze ervaring tussen apparaten

De revolutionaire gedistribueerde technologie van EMUI10 ondersteunt onder meer HD-videogesprekken tussen meerdere apparaten. Dat betekent bijvoorbeeld dat als er een inkomende oproep binnenkomt, gebruikers kunnen kiezen om deze te beantwoorden met behulp van een smart speaker. Op kantoor kunnen een smartphone en computer schermen delen, zodat gegevens eenvoudig kunnen worden uitgewisseld via drag-and-drop.

Veiligsheidswaarborg

Alleen apparaten die door de gebruiker geauthenticeerd zijn, kunnen worden verbonden met andere apparaten van de gebruiker, bovendien wordt de communicatie tussen apparaten van begin tot eind versleuteld om de absolute veiligheid van de gegevensuitwisseling te garanderen.

Efficientie door uniforme ontwikkeling van apps voor meerdere apparaten

Ontwikkelaars kunnen apps voor meerdere apparaten maken zonder dat ze per apparaat aanpassingen hoeven te maken. EMUI biedt namelijk een gedistribueerd UI-programmeerraamwerk en virtualiseert de hardwaremogelijkheden.

Uitrol EMUI10

Op 8 september komt voor de P30 Series een testversie (beta-versie) van EMUI10 beschikbaar. Later komt EMUI10 ook beschikbaar voor de Mate20 Series. In de aanstaande Mate Series zal EMUI10 voor het eerst worden gelanceerd.

500 miljoen actieve gebruikers per dag

Op dit moment heeft Huawei EMUI meer dan 500 miljoen dagelijkse actieve gebruikers in 216 landen en ondersteunt het 77 talen. Sinds de start van EMUI1.0 in 2012 hebben respectievelijk 79 procent en 84 procent van de gebruikers hun telefoon geupdradet naar EMUI8.0 en EMUI9.0. Verwacht wordt dat 150 miljoen gebruikers hun telefoon upgraden naar EMUI10.

– Einde Persbericht –

Over HUAWEI

Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 170 landen en daarmee wordt een derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer is een van de drie business units van Huawei met consumentenproducten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheept dit jaar naar verwachting wereldwijd meer dan 200 miljoen smartphones. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Amsterdam.

Voor updates over Huawei Consumer Business Group volg ons op:

URL: https://consumer.huawei.com/nl/

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweiDeviceNetherlands/