Industry Wire

Geplaatst door hybris

hybris introduceert Multichannel Accelerator voor B2B-markt

hybris, leverancier van multichannel-communicatie en e-commerce-software, kondigt vandaag de Multichannel Accelerator-oplossing voor de B2B-markt aan.

De toekomstvaste hybris Multichannel Accelerator integreert web, klantenservice, print, mobiel en social commerce. Met deze oplossing kunnen organisaties de mogelijkheden van hun verschillende kanalen uitbreiden. Als organisaties beschikken over een webwinkel, dan kunnen ze, door het toevoegen van verschillende kanalen vanuit de hybris Multichannel Suite, eenvoudig multichannel commerce bedrijven.

Deze kant en klare oplossing is afgestemd op de specifieke wensen van de B2B-markt en bevat best practises die nodig zijn voor het beheer van complexe B2B-relaties. Daarnaast bevat de oplossing functionaliteiten die organisaties nodig hebben voor gelaagde B2B-multichannel-verkoop. De multichannel-oplossing kan snel en tegen lage kosten worden geïmplementeerd, waardoor organisaties profiteren van strategische groei tussen de kanalen en wereldwijde regio’s.

Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux bij hybris, zegt het volgende over de oplossing: “Retailers zijn erg succesvol als het gaat om de inzet van multichannel-commerce voor communicatie met en verkoop aan hun klanten. Voor de B2B-markt geldt dit nog in mindere mate. B2B-organisaties hebben vergeleken met B2C-organisaties ongetwijfeld te maken met complexere processen, maar voor beide markten geldt dat het succes van werving en behoud van klanten sterk afhankelijk is van de mogelijkheid om precies datgene aan te bieden waar de klant naar op zoek is.”

De hybris Multichannel Accelerator is de eerste kant en klare multichannel-oplossing die is gebaseerd op gecentraliseerd Product Content Management. Hierdoor kunnen organisaties hun productinformatie op één plek consistent beheren en distribueren naar verschillende kanalen. Daarnaast biedt de geïntegreerde Order Management Module de mogelijkheid om bestellingen vanuit verschillende kanalen te verzamelen en te beheren via een enkele hub. De organisatie heeft daardoor een duidelijk overzicht van de aankoopgeschiedenis en het gedrag van een klant. Hierdoor wordt een consistente en geïntegreerde verkoopbeleving gecreëerd, ongeacht via welk kanaal de consument de aankoop doet.

“De Multichannel Accelerator voor B2C-organisaties werd in 2011 erg positief ontvangen in de markt”, vervolgt Bouwmeester. “Dit was voor ons de reden om ook een speciale B2B-versie van de oplossing te ontwikkelen. B2B-organisaties kunnen nu dezelfde goede resultaten behalen als B2C-organisaties. De oplossing vermindert de benodigde tijd om een volledig functionerende B2B-webwinkel te ontwikkelen en biedt B2B-organisaties een gecentraliseerde multichannel-oplossing met veel functionaliteiten, waardoor ze nieuwe producten snel in de markt kunnen zetten. De suite beschikt ook over marketing- en verkoopfunctionaliteiten die nodig zijn voor het creëren van de juiste klantbeleving.”

Met de hybris Multichannel Accelerator kunnen organisaties functionaliteiten uitbreiden, locaties toevoegen, meer producten introduceren en nichemarkten aanboren, met als doel de organisatie te laten groeien.

De suite biedt ook voordelen voor implementatiepartners. Er kan snel geïmplementeerd worden, dankzij een kant en klaar raamwerk. Hierdoor kunnen partners snel van start met best practises en de uitgebreide documentatie die ingaat op zowel de functionele als technische specificaties. De oplossing maakt het mogelijk om voor ieder project tegemoet te komen aan de specifieke wensen van de klant.

Bouwmeester besluit: “De Multichannel Accelerator is gebouwd op een hybris multichannel-basis. Hierdoor kunnen onze partners hun klanten ondersteunen bij hun toekomstplannen en kunnen ze klanten helpen bij het bereiken van multichannel-commerce, door de toevoeging van modules van de hybris Multichannel Suite.”

Kijk voor meer informatie over hybris Multichannel Accelerator op: hybris.com/multichannel-accelerator. De nieuwe oplossing wordt gedemonstreerd tijdens de Webwinkel Vakdagen die op 25 en 26 januari plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht (stand S37).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht