hybris introduceert Omni Commerce Connect

hybris, leverancier van multichannel en communicatie software, kondigt zijn nieuwe suite hybris 4.6 aan. Met Omni Commerce Connect (OCC), een nieuwe ‘machine-to-machine’-interface, levert hybris 4.6 commerce-diensten en Application Programming Interfaces (API’s). Hiermee kunnen apparaten, applicaties en kanalen buiten de Multichannel Suite van hybris voor commerce worden ingezet.
Deze nieuwe functionaliteit biedt retailers de mogelijkheid om drie belangrijke commerce-uitdagingen het hoofd te bieden, namelijk de snelheid van innovatie buiten hun organisatie, aangestuurde processen via het kanaal die niet schaalbaar zijn en het verwerken van complexe IT-processen.
“Door de enorme groei in innovatie stijgt ook de adoptie van nieuwe technologieën door klanten”, aldus Berend Bouwmeester, country manager Benelux van hybris. “Organisaties worden steeds veeleisender op het gebied van commerce en dat wordt gedreven vanuitklanten die steeds meer mogelijkheden wensen. Zij beschikken over de nieuwste apparatuur en zijn goed op de hoogte van de concurrentie. Klanten hebben via internet altijd en overal toegang tot informatie. Organisaties zien in veelgevallen wel de mogelijkheden die nieuwe applicaties, apparaten en kanalen – de zogenoemde ‘touchpoints**’ – kunnen bieden. Echter, voorspellen welk touchpoint succesvol zal zijn is lastig.”
De hybris Omni Commerce Connect-interface biedt het volgende:
· Plug & Play commerce is eenvoudig te integreren met bestaande commerce-infrastructuren
Met hybris OCC kunnen organisaties nieuwe ontbrekende functionaliteiten efficiënt en snel toevoegen, door hybris-oplossingen te integreren met softwarepakketten van andere partijen.
· Hergebruik van bedrijfsprocessen en data via touchpoints
Processen en software zijn door organisaties ontwikkeld voor het kanaal, zonder daarbij rekening te houden met de wensen van de klant. Bij deze oplossingen ontbreekt integratie. Organisaties kunnen op deze manier niet de toegevoegde waarde bieden aan klanten die nodig is in de hedendaagse omnichannel*-wereld. Met hybris OCC bieden organisaties snellere en goedkopere transactionele interfaces aan hun klanten. Het verstrekken van data en integreren van processen met externe organisaties wordt door deze interfacevereenvoudigd.
· Inzet van externe ontwikkelaars
hybris OCC maakt het voor IT-afdelingen eenvoudiger om nieuwe apparaten te integreren, door processen en data aan externe ontwikkelaars beschikbaar te stellen. Dit versnelt het proces en verlaagt de druk op de interne IT-afdeling.
Naast Omni Commerce Connect verbetert hybris 4.6 ook de zoek- en navigatietechnologieën. Dit helpt organisaties om verkoop te stimuleren en omzet te verhogen. hybris ondersteunt bestaande zoekmachines en hybris 4.6 is geïntegreerd met Google Commerce Search. Retailers kunnen zo Google’s nieuwste updates op het gebied van zoek- en navigatietechnologie leveren, specifiek gericht op het vinden van online producten.
* Omnichannel: inzet van verschillende verkoopkanalen en -methoden
** Touchpoints: de verschillende contactpunten die de klant met de verkoper heeft (winkel, website, mobiel, etc.)
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.