Industry Wire

Geplaatst door TMO Fashion Business School

HYPE lab brengt ‘de winkel van de toekomst’ naar Laakkwartier Den Haag

Woensdag 14 april a.s. wordt vanaf 13.30 uur het HYPE lab Laak feestelijk gelanceerd door Lawrence Eghosa, stadsdeeldirecteur Laak, en Jon Gharbharan, voorzitter Stichting Ondernemend Laak. HYPE lab Laak is een project waarbij hbo-studenten van TMO Fashion Business School zoveel mogelijk retailers in het Laakkwartier helpen met digitalisering en meer online zichtbaarheid van hun winkels en het Laakse winkelgebied. Ook studenten van ROC Mondriaan Den Haag helpen daarbij. Met steun van de gemeente Den Haag, de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en het Haags Retailpunt is ook de ‘Shoppin Laak’ app ontwikkeld. Dit is een app, gekoppeld aan een online platform, waarin alle deelnemende winkels een eigen winkelpagina krijgen. Hiermee kunnen consumenten met hun favoriete winkels communiceren, punten sparen maar ook online shoppen door middel van Click & Collect. 25 winkels uit Laak doen mee aan HYPE lab. De Shoppin Laakapp is gratis te downloaden in de App Store en in de Google Play Store.

Lokale binding

“Het Laakkwartier kent een heel divers winkelaanbod. Veel winkels hebben een uniek assortiment dat je niet in andere wijken terugvindt. Daarom ben ik erg blij met het HYPE lab! Het biedt de mogelijkheid voor een grotere groep consumenten om met gebruik van de Shoppin Laakapp zowel on- als offline de winkels (beter) te leren kennen. En nu een flink deel van de Haagse winkeliers nog moet werken binnen de beperkingen van de coronamaatregelen, is het goed om een nog betere lokale binding te krijgen met ondernemers in Laak”, aldus stadsdeeldirecteur Laak Lawrence Eghosa.

Futureproof ondernemen

Het HYPE lab is ontwikkeld in samenwerking met TMO Fashion Business School, De Haagse Hogeschool, Stichting Ondernemend Laak en de gemeente Den Haag. HYPE lab is een onderdeel van Future Proof Retail; zij doen landelijk onderzoek naar hoe de retailer en haar medewerkers toekomstbestendig zijn en blijven. Vanaf de lancering van de Shopping Laakapp en het platform op 14 april a.s. zijn de studenten een aantal dagen per week in Laak om de retailers te ondersteunen met digitaliseren en hun bedrijf futureproof te maken. Ook wordt er extra ingezet op marketing met social media, flyers, banners, persberichten, rondleidingen maar ook met interactieve content in de Shoppin Laakapp, zodat consumenten worden geactiveerd om de winkels in Laak vaker te bezoeken.

Actieprogramma Winkelstad

HYPE lab wordt mede gefinancierd uit het Actieprogramma Den Haag Winkelstad. Het actieprogramma zet in op drie doelen; het versterken van het ondernemerschap, aantrekkelijke openbare ruimte in de winkelgebieden en een kwalitatief hoogwaardig en divers winkelaanbod. De focus ligt vooral op het ondersteunen van lokale, Haagse ondernemers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht