Industry Wire

Geplaatst door Interactive Intelligence

IAK Verzekeringen investeert in klantcontactoplossing van Interactive Intelligence

Goede telefonische bereikbaarheid en korte wachttijden aan de telefoon zijn erg belangrijk voor de assurantie intermediair en volmachtbedrijf IAK. Daarom hebben zij het telefonieplatform in de hele organisatie vervangen door Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence.

Zowel de tachtig medewerkers van de klantenservice als de ruim driehonderd andere medewerkers maken vanaf eind 2011 actief gebruik van dit innovatieve systeem. De keuze voor CIC betekent flexibele werkplekken, eenvoudiger thuis kunnen werken, hogere servicelevels door snellere reactietijden, gewaarborgde bedrijfscontinuïteit en veel eenvoudiger beheer. Brightware, die veel ervaring heeft met CIC-implementatietrajecten, heeft het totale project succesvol uitgevoerd.

Willem Seuntjens, Sales Director bij Brightware: “De klanten bepalen hoe ze contact opnemen; persoonlijk, via internet of telefonisch. Wij hebben samen met IAK gekeken hoe wij de communicatie met klanten op het gebied van telefonie konden optimaliseren”.

Een verouderde telefooncentrale was de directe aanleiding voor de selectie van een nieuw systeem. Belangrijke eisen waren de kosten, flexibiliteit, beschikbaarheid en beheergemak. Met de uitrol van CIC wordt hieraan ruimschoots voldaan. Alle werkplekken zijn nu flexibel en medewerkers kunnen op iedere computer inloggen. Dat geldt ook voor het thuiswerken; inloggen betekent veilig gebruik maken van alle functionaliteiten zonder privételefoonkosten. Voor de supervisors van de klantenservice geldt dat gesprekken beter worden verdeeld over de beschikbare medewerkers en dat gebruik wordt gemaakt van zogenaamde wrap-up-codes en skills. In combinatie met de grote hoeveelheid beschikbare managementinformatie heeft dit al direct tot hogere servicelevels geleid.

“We zijn als IAK erg tevreden over alle praktische voordelen van CIC. Het mooiste is: we kunnen veel meer zelf,“ vertelt Madhusudan Iyer, Manager Applicatiebeheer van IAK. “De supervisors kunnen zelf heel veel instellen en hebben ons als IT hier niet meer voor nodig. Op onze beurt hoeven we de leverancier niet meer te bellen om een nieuwe gebruiker of groep aan te maken, dat kunnen we nu eenvoudig zelf. Ik moet wel zeggen dat als we er een keer niet uitkomen we prima ondersteuning hebben van Brightware. Eén telefoontje en het is supersnel geregeld!”

Met de ingebruikname van CIC is ook het bedrijfscontinuïteitsplan gewaarborgd. Op een aparte lokatie loopt een tweede server mee waarop in geval van nood teruggevallen kan worden.

—–

Over IAK Verzekeringen
IAK Verzekeringen is een eigentijds assurantie- intermediair en volmachtbedrijf in Eindhoven. Met ruim 80 jaar ervaring in bedrijfs-en collectieve (personeels)verzekeringen behoort IAK Verzekeringen tot de top van de Nederlandse assurantie-intermediairs. Het bedrijf telt 365 medewerkers. Zij creëren samen met hun klanten de juiste oplossing voor iedere situatie. Persoonlijk en op maat, zodat klanten zich kunnen richten op wat zij daadwerkelijk belangrijk vinden in het leven. IAK Verzekeringen maakt deel uit van de Unirobe Meeùs Groep, onderdeel van AEGON.
www.iak.nl

Over Brightware
Al meer dan twintig jaar zijn management en medewerkers van Brightware actief met implementatie van contact centers, computer telephony integration, integratie van applicaties, databases en internet. Deze combinatie van kennis, kunde en ervaring geeft Brightware een bijzondere positie in de markt. Een positie waar ook ‘s werelds belangrijkste technologieleveranciers graag een beroep op doen. Zo is Brightware de Elite Partner voor de Benelux van Interactive Intelligence.
www.brightware.nl

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 4000 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1000 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 23 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl

Contacten:
Linda Hilberdink, Field Marketing Manager EMEA, Interactive Intelligence,
linda.hilberdink@inin.com, +31 6 21 68 37 73
Ingrid Wong, PR consultant, WongWorks, ingrid@wongworks.nl, +31 6 14 76 75 39

Volg Interactive Intelligence:
Twitter: @ININ_NL
YouTube: http://www.inin.com/YouTube

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht