Geplaatst door IGEL

IGEL Technology voorziet UD3 van geavanceerde quad-core processor

Utrecht, 15 februari 2016Met een belangrijke hardware-update heeft IGEL Technology de prestaties van de devices uit zijn populaire IZ3/UD3-serie substantieel verbeterd. De platforms zijn nu uitgerust met een quad-core processor uit de Embedded G-serie (codenaam: ‘Steppe Eagle’) van AMD, met een kloksnelheid van 1,2 tot 1,6 GHz, die een efficiëntere toegang biedt tot virtuele desktops en applicaties van Citrix, VMware en Microsoft. De nieuwe CPU wordt ondersteund door 2 GB DDR3L RAM-geheugen voor veeleisende multitaskingtoepassingen. De slanke behuizing van de UD3 is ongewijzigd gebleven, met uitzondering van een DisplayPort aan de achterzijde, die gebruikers in staat stelt met hoge resolutie 4K-beeldschermen te werken. In combinatie met beproefde voorzieningen als Dualview en USB 3.0 en een halvering van het energieverbruik biedt IGEL klanten op deze manier meer thin client voor hetzelfde geld, aangezien de prijzen niet veranderd zijn.

De UD3 maakt sinds 2009 deel uit van IGEL’s hardwareportfolio. Door de modellen uit deze veelzijdige serie jaar in jaar uit te updaten, heeft de thin-clientleverancier ze voortdurend verder ontwikkeld om klanten de best mogelijke gebruikerservaring te kunnen garanderen. Bij de laatste update heeft IGEL tevens rekening gehouden met de steeds stringentere eisen wat betreft protocollen waaraan thin clients tegenwoordig moeten voldoen.

Hoge resolutie 4K-formaat
De UD3-modellen worden nu geleverd met een geïntegreerde DisplayPort en een DVI-I-verbinding, waardoor efficiënt werken op twee monitoren mogelijk is, zelfs in 4K-formaat met een resolutie van maar liefst 4.096 x 2.160 pixels bij gebruik van de DisplayPort of een maximale resolutie van 1.920 x 1.200 pixels bij de DVI. Verder kunnen met de meegeleverde DVI-VGA-adapter op eenvoudige wijze ook analoge monitoren gebruikt worden. Voor een nog snellere en nog gemakkelijkere gegevensoverdracht is voorts een USB 3.0-poort aan de voorzijde beschikbaar; dit naast de vier USB-poorten aan de achterzijde (3 x USB 2,0 en 1 x USB 3.0).

Werkplekbeheer op afstand
“Zoals gebruikelijk wordt ook bij de UD3 onze toonaangevende Universal Management Suite (UMS) gratis meegeleverd. Dit maakt zowel gestandaardiseerd, veilig beheer op afstand als een snelle uitrol mogelijk. Al onze Universal Desktop-thin clients, zero clients en software clients die met behulp van de standaardisatiesoftware (UDC2) geconverteerd zijn, kunnen op dezelfde gestandaardiseerde manier beheerd worden. Dit geldt ook voor Windows 7-clients waarop de Unified Management Agent (UMA) geïnstalleerd is. Het totaalpakket biedt klanten de unieke mogelijkheid heterogene IT-landschappen van verschillende fabrikanten en merken met een gecentraliseerd, kosteneffectief VDI-werkplekbeheersysteem te beheren,” zegt Harm Bolwerk, Account Manager bij IGEL Technology in Nederland.

Prijzen en beschikbaarheid
Prijzen en beschikbaarheid op aanvraag. Meer informatie: http://www.igel.com/nl/