Geplaatst door iLOQ

iLOQ start samenwerking met Cellnex Telecom

iLOQ kondigt met trots de langetermijnraamovereenkomst met Cellnex Telecom aan. Dat maakt iLOQ tot voorkeursleverancier van toegangscontrole voor het netwerk van telecommasten en datacenters van Cellnex. De samenwerking is al in het tweede kwartaal van 2020 van start gegaan.

Cellnex Telecom levert diensten in Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland, Ierland, Portugal en Spanje en is de belangrijkste infrastructuurbeheerder van draadloze telecommunicatie in Europa en de nummer twee exploitant van telecomtorens ter wereld.Cellnex biedt klanten een scala aan diensten voor betrouwbare en hoogwaardige overdracht van spraak, data en audio. Het ontwikkelt oplossingen op het gebied van ‘smart city’-projecten die publieke dienstverlening optimaliseren en vergemakkelijkt het gemeentelijk beheer met netwerken en diensten. Ook is Cellnex essentieel bij veiligheids- en noodnetwerken voor de veiligheidstroepen.

Een smartphone als sleutel en stroombron
Met beveiliging en efficiënte toegangsverlening voorop, onderstreept Cellnex de kwaliteit en innovatie van het iLOQ S50-productgamma. ILOQ S50 is specifiek ontworpen voor faciliteiten in de vitale infrastructuur en is een sleutelloze oplossing. Toegangsrechten kunnen op afstand in realtime worden bijgewerkt. Meerdere locaties kunnen gemakkelijk worden samengevoegd tot één gebruiksvriendelijk en veilig cloudgebaseerd softwareplatform.
iLOQ S50 is ook een batterijvrije oplossing. De energie die nodig is om te ontgrendelen wordt geleverd door een smartphone met de iLOQ S50 mobiele app. Dit helpt Cellnex de onderhoudskosten te verlagen en batterijverspilling plus de milieu-impact van reizen tussen locaties en administratiekantoren om toegangsrechten bij te werken, te elimineren.
“Deze belangrijke overeenkomst, die betrekking heeft op 7 landen in Europa, is opnieuw een demonstratie van de aanzienlijke voordelen voor de klant die onze marktleidende technologie kan bieden. Het is een enorme mijlpaal voor de iLOQ S50-productlijn voor mobiele toegang. We zijn verheugd Cellnex te kunnen ondersteunen in hun streven naar optimale beveiliging”, zegt Heikki Hiltunen, president en CEO van iLOQ.

iLOQ in het kort
iLOQ is een snelgroeiend Fins bedrijf dat de technologische revolutie in de digitale sluitindustrie leidt. iLOQ transformeert mechanische sloten tot digitaal en mobiel toegangsbeheer. De iLOQ-oplossingen zijn gebaseerd op technologieën die door het bedrijf zijn ontwikkeld en gepatenteerd, waardoor elektronische en mobiele vergrendeling mogelijk is zonder batterijen of kabels. iLOQ vervangt mechanische en elektromechanische sluitsystemen door milieuvriendelijke oplossingen die het problemen van verloren of gekopieerde sleutels oplost, het onderhoud van sloten vermindert en de levenscycluskosten minimaliseert. www.iloq.com

Cellnex Telecom in het kort
Cellnex Telecom is Europa’s grootste operator van draadloze telecommunicatie- en omroepinfrastructuren met een portefeuille van 61.000 locaties, inclusief verwachte uitrol tot 2027. Cellnex is actief in Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Portugal. De activiteiten van Cellnex zijn gestructureerd in vier hoofdgebieden: telecommunicatie-infrastructuurdiensten; audiovisuele omroepnetwerken, veiligheids- en noodhulpnetwerken en oplossingen voor slim beheer van stedelijke infrastructuur en diensten. Het bedrijf is beursgenoteerd en maakt deel uit van de selectieve IBEX 35 en EuroStoxx 600 indices. Het maakt ook deel uit van de duurzaamheidsindexen FTSE4GOOD en CDP (Carbon Disclosure Project), Sustainalytics en “Standard Ethics”. www.cellnextelecom.com